/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Rækkefølgen på mp3-filer?
Fra : justuniverse
Vist : 1103 gange
300 point
Dato : 09-03-07 17:06

Jeg hører en del lydbøger på min mp3-afspiller når jeg kører til og fra arbejde. Desværre er det sådan, at hvis man kopierer en bunke mp3-filer over på én gang er man ikke garanteret at de bliver kopieret i den rækkefølge de står i, når man ser dem i stifinderen. Men på mp3-afspilleren bliver de automatisk afspillet i den rækkefølge, de er blevet kopieret over i...

Så for at være helt sikker på afspilningsrækkefølgen skal jeg kopiere hver enkelt mp3-fil én af gangen, og det er træls

Er der nogen der kender problemet, og ved, hvad man kan gøre for at gøre det lettere?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 310 point
Dato : 09-03-07 17:22

Yes....

Du nummerer alle file 001 002 osv.

Så er problemet løst....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-07 17:23

Altså i den rækkefølge DU vil have dem....

Det er fordi den sorterer alfabetisk....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-07 17:24

file = filer (det var ikke niget du skulle skrive)...

Blot 001 osv. foran filnavnet....

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 09-03-07 17:26

Tak refi, jeg er helt med. Men nej. Som sagt er man ikke sikret rækkefølgen... Uanset navngivningen af filer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-07 17:28

Det passer IKKE....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-07 17:32

Husk på - mprfiler er blot data - derfor bliver de sorteret alfabetisk.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-07 17:33

mpr = mp3....

Skal vist snart have nyt tastatur....

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 09-03-07 17:39

Sorry, hvis jeg lød for skråsikker... Men jeg ved (faktum) at det ikke virker, hvis man navngiver dem aaa, aab, aac osv. (for det har jeg prøvet)
Men jeg ved også, at ascii-værdien (byte såvel som den tilhørende numeriske værdi) er fortløbende fra 'a'-'z', men også fra tegnene '0' - '9'. Hvorfor skulle der så være forskel på asciiværdierne for opførslen for tegnene fra '0' - '9' og tegnene fra 'a' - 'z' ?????????????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-07 17:45

Tro mig....

Derfor ikke kun 1-2-3 osv..... men 001-002-003 eller hvis du har under 100 - 01-02-03

Jeg har lavet bunkevis af den slags, både på sticks og Cder....

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 09-03-07 17:47

Men jeg vil da prøve

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-07 17:48

Lyder godt

Godkendelse af svar
Fra : justuniverse

Dato : 09-03-07 18:14

Tak for svaret refi. Nu har jeg prøvet, og det virker. Min "dårlige" erfaring ligger et par år tilbage, og var på en anden mp3-afspiller. (men det burde jo ikke ændre på rækkefølgen... men jeg har lidt på fornemmelsen, at den gamle afspiller valgte rækkefølgen efter nogle andre kriterier måske... om ikke for andet, så for at redde æren ...)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-07 18:17

Helt iorden......

Hovedsagen er at det lykkedes....

God Weekend....