/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
John mayer sang, guitar pedal?
Fra : cobran
Vist : 508 gange
80 point
Dato : 09-03-07 16:14

i john mayers sang "Gravity" bruger han en pedal der giver en ret spændende lyd. Hvilken pedal kan det være?

her fra The Late night show - http://www.youtube.com/watch?v=mSM8RlZMV3A

Han sætter pedalen til i 03:23

Mvh. Cobran.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 90 point
Dato : 09-03-07 16:42

99% sikkert en tubescreamer + amp'en også er gainet en del. Tricket hedder antagelig at den får godt med volumen på padalen når on, så forstærkeren overstyrer mere + en eller anden mængde af overstyring på pedalen. Jeg tror ikke det er en overdrivepedal. Lidt afhængigt af forstærkeren kunne det også være en sustainer der får rimelig med banan i udgangen så amp'en producerer overstyringen, men jeg hælder mest til tubescreameren.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-03-07 16:43

Forstærkeren kan også have flere indgange, så han skifter til en der er gainet noget mere.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-03-07 17:03

Jeg tror det er sådan en man kalder en wawa pedal....sådan hed den i mine unge "Band-dage"....og gør det såmænd stadig fandt jeg i følgende link

http://video.google.com/videoplay?docid=-3247829059500396840

mvh dova

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-03-07 17:56

Nix dova, det har intet med en wah wah at gøre.......

Det er en eller anden form for overstyrings-ting. At dømme efter sound'en er det en tube-screamer, alternativt en "rigtig" overstyring vha rør.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-03-07 10:25

..iøvrigt rimelig fed sound han har på spaden. Kunne lyde a'la den gamle Marshall 50W rør-top.

Godkendelse af svar
Fra : cobran

Dato : 17-03-07 17:11

Tak for svaret 3773.