Den sorte er stelforbindelse, og det er meget normalt at alle ledninger ikke er forbundet, fordi strømspolen (Inde hvor spolen er sat på)er forbundet til stel.
Men for at ridse problemet op:
De ting der virker, er alle ting som bruger batteriet, som også startmotoren gør.
De ting der ikke virker er alle vekselstrømsting der fødes udenom batteriet.
Noten har slet ikke noget med det at gøre, fordi den kun skal fastholde svinghjulsmagneten på et bestemt sted på krumtapakselen, for at tændingen kan komme på det rigtige tidspunkt, og da knallerten kan køre, må svinghjulsmagneten sidde det rigtige sted.
Statoren laver jo vekselstrøm, strømmen (Faktisk spændingen)bliver spændingsreguleret, derefter sendes den i 2 retninger:
1. Gennem en ensretter til batteriet som oplades.
2. Til lyskontakt som forsyner for og bagpære.
Hvis Blinklys, bremselys og horn og starter virker efter længere tids brug, må statoren jo lave støm, til nr.1.
Hvorfor er der så ikke noget til nr.2?
Tja, det kan være drilsk, men det kan være:
Dårlige forbindelser, eller en rusten forbindelse til stel, som tit er samlet kun et sted.
Pærene sprunget.
Lyskontakt itu.
Sikring sprunget.
Andre ting.
Tjek først sikring, ikke den ved batteriet.
Tjek så også pærer, om de kan lyse ved at holde dem over batteriet.
Derefter ville jeg afmontere lyskontakten (Som skifter mellem lang og kort lys) for at se om der kommer strøm til den.
VH Palle Hansen