/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Opladning af ny mobil
Fra : Mr3xS
Vist : 523 gange
50 point
Dato : 08-03-07 13:23

Hej alle

Skal man stadig lade strøm på sin nye mobil i 14-16 timer, eller var det kun tidligere? Det er en nokia 6230i

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 08-03-07 13:27

12 timer er rigeligt. Og så for at få batteriet til at yde optimalt, skal det have lov til at blive helt fladt de første par gange før du oplader den. Men det tager som regel et par uger før batteriet yder optimalt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-07 13:41

De fleste mobiler i dag er allerede opladet fra fabrikken.......

Men da man ikke ved hvor længe de har ligget er er 10-15 timer et udmærket bud første gang.....

Kommentar
Fra : Junkboxs

Dato : 08-03-07 14:10

Når jeg oplader min SonyE (w810i) mobil tager det 2 timer så holder den i 2-3 dage afhængig efter hvormaget jeg snakker i telefon og sms'er
- Håber at det var svar nok

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 08-03-07 14:15

Citat
Når jeg oplader min SonyE (w810i) mobil tager det 2 timer så holder den i 2-3 dage afhængig efter hvormaget jeg snakker i telefon og sms'er

Det var ikke lang tid at den holder,jeg har opladet min SonyEricsson w850i efter den beskrivelse jeg har forslået ovenfor,så holder den i 7-10 dage alt efter hvor meget jeg taler og bruger radioen eller mp3 afspilleren

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 08-03-07 15:59

Du skal lade den, som der står i manualen, og glemme alt andet du har "hørt om".

Grunden til dette, er at der (i dag) faktisk sidder en lille computer (CPU) der er programmeret til at lade batteriet, på den bedst mulige måde. Denne intillingente lader sidder ofte indbygget i batteriet, og uanset hvad du "prøver" på, er det altid denne der bestemmer.

Hvis du vil undgå, at laderen bestemmer, skal du blot skille batteriet af (farvel garanti) pille den lille printplade ud, og genskabe forbindelserne mellem selve cellen og kontaktpunkterne. Kun på denne måde bestemmer du over ladningen, men jeg garantere dig, at du kan ikke gøre det bedre end CPU'en !!!

MVH

Kommentar
Fra : Mr3xS

Dato : 08-03-07 16:07

Hej alle

>viskinge: Det var det jeg tænkte. Der står intet i manualen, ud over at det tager så og så lang tid om at oplade sådan et batteri, at man skal bruge den korrekte lader mv. Men ikke noget omkring lang ladetid første gang..

Så jeg skal bare lade den op, og når den er færdig, så pille laderen fra og bruge den som jeg plejer?

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 50 point
Dato : 08-03-07 17:42

Korrekt !!!

MVH

Godkendelse af svar
Fra : Mr3xS

Dato : 08-03-07 22:36

Tak for svaret viskinge.