/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Volvo Penta Starter
Fra : dksel
Vist : 1336 gange
50 point
Dato : 08-03-07 10:20

Jeg mangler en ny starter til min Volvo penta AQ170B.
Er der nogen der kan fortælle mig om man kan bruge en fra en bilmotor, eller er jeg nødt til at få fat i en original.
Jeg har fået en pris fra en bådforhandler, men var ved at falde bagover da jeg fik prisen at vide

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-03-07 10:55

Hvad med at renovere den du har?

Da jeg kørte Patrol forlangte Nissan blodige næsten 8 kg + moms for en generator. Istedet renoverede Alrøvejens Autoelektro den jeg havde for en brøkdel af beløbet. Senest har en af sjukkerne fået lavet en starter til en gammel kæmpestor traktor - også for et betalbart beløb.

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 50 point
Dato : 08-03-07 12:36

Ja, lige så snart der står "MARINE" på en reservedel, koster den mindst det (tre)dobbelte.
En starter på en skibsmotor er som regel topolet, med seperat plus og minus , det er det som gør dem dyrere...påstår producenten

Det kan du ændre ved at bruge en alm. starter fra en tilsvarende "bil"motor, også sætte et relæpå, som "lægger/kobler" minus ind på motoren idet du drejer startnøglen over i start og derefter kobler minus fra ígen når den er er igang.... sådan gjorde jeg selv ved at anvende en "bil-motor" i min båd. Jeg købte ligeledes bil-reservedele til alm. vedligeholdelse og reperationer

ALLE andre marinereservedele koster nemlig lige så meget.

Mvh
Palle Jensen

Godkendelse af svar
Fra : dksel

Dato : 08-03-07 13:25

Fandt ud af at motoren svarer til en gammel 6cyl fra en Volvo 164.
Så jeg slap med 1.100,- for en ombytning i stedet for 6000,-
Man skulle være forhandler af res.dele til både