/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch Grand Prix 3 gear :S
Fra : polka_and
Vist : 395 gange
45 point
Dato : 07-03-07 22:07

Hej ...

Jeg har en Puch Grand Prix ...
Jeg har fået fikset mit tidligere problem ,, men nu er det sådan at den ikke giver gnist !
Har taget tændrøret af lagt det på topstykket med tændrørshætten på = Ingen gnist ...
Så har jeg skiftet tændrør og tændrørshætte det hjalp heller ikke ...
Og nu er jeg ude i noget med at det er platinerne der skal skiftes ,, kan det passe ?
Eller har du et forslag til mit problem ?

Tark

- Andreas

Kommentar
Fra : Krunk

Dato : 07-03-07 22:10

prøv at skifte tænding det ville nok hjælpe en del

Kommentar
Fra : polka_and

Dato : 07-03-07 22:14

Heh ... okaj tark for hjælpen ! ;)

Kommentar
Fra : Krunk

Dato : 07-03-07 22:14

det var så lidt

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 08-03-07 15:18

Fjern dækslet foran tændingen og løft platinerne med en skruetrækker og se om de er brændt af.
Det ses ved at der vil være et krater på den ene side og et "bjerg" på den anden.
Er der dette, så skal de skiftes.
Ellers, så skal du ned i nærmeste Thansen og købe et søgerblad-sæt.

Du bør 100% købe den her.
http://www.mopedarmy.com/photos/catagory/3/965/
Thansen forhandler Haynes, så de bør kunne skaffe den hjem.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 08-03-07 22:52

Du har fået et par mulige løsninger, de er gode, prøv dem først.

Platiner - noshyguy giver en god forklaring..

Men det kan også være tændspole eller primær spole, primær sidder bag svinghjulet, ligesom lys spolen, tændspolen sidder i stellet. Primær spolen er NÆSTEN alid ok hvis man kan måle gennemgang i den. Tændspolen kan prøves af ved at sætte et batteri til, kortvarige berøringer med ledningen fra primær siden af tænd spolen til + på batt giver gnist i tændrør. Husk, kun kortvarige tilslutninger til batt, ellers dør spolen.. Og - fra batt skal så på stel på knallerten

- Anden

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 09-03-07 08:12

Det kan jo også være (stop)ledningen der er korsluttet til stel, evt. fugt kan også gøre det.
Så vidt jeg husker, sidder stopkontakten parallelt med platinerne.

Blot et foreslag.

MVH

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 09-03-07 17:18

Stopkontakten deaktiveres ved at skille de 2 stik ad, som forbinder kontakten med resten af ledningsnettet.

Annuller spørgsmålet
Fra : polka_and

Dato : 12-03-07 18:24

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål