/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Uldtæppe "fnugger"...hjælp
Fra : pytberg
Vist : 1309 gange
100 point
Dato : 07-03-07 17:23

Goddag.

Vores næsten nye uldtæppe afgiver en masse irreterende små stykker lurv, som er over alt. Kan man på nogen måde mindske dette "udflåd" ?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-03-07 17:26

Sådan vil uldtæpper altid gøre i starten, du kan ikke gøre andet end at støvsuge det, det er en helt

naturlig proces

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 07-03-07 17:42

det kan nemt blive ved med det i op til 14 dage , og er helt normalt som nordsted1 siger

mvh
gulvmontøren

Kommentar
Fra : BogetoftC

Dato : 07-03-07 20:57

Hvis du vil være god ved dit uldtæppe, må du endelig ikke vaske det ret tit. Jo oftere du vasker det jo mere uldendt og slidt vil det se ud. Det er bedre at ligge det ud i sneen (når den er der) gerne i frost og snevejr. Uld er for en stor del selvrensende (får går ikke i bad) den funktion bliver også ødelagt af alm vask. Det skyldes et stof der er i uld som hedder lanulin.
Det er iøvrigt det samme der gælder for alle produkter af 100 % uld.