/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Miele vaskemaskine
Fra : alka
Vist : 7277 gange
100 point
Dato : 07-03-07 09:21

Er der nogen på Kandu, der har personlige erfaringer med Miele vaskemaskiner, af nyere årgange, dvs, max 2 år gl? Så vil jeg gerne høre om dem. Driftsikkerhed, vaskeevne osv. Den vi har i kikkerten er en Miele W 3122, som kan købes til 7.195 kr.

For blot fire år siden købte vi en Brandt/Blomberg, som under forsikringen fik skiftet motor for under 1½ år siden. Nu er lejerne gået. Montøren fortæller, at det er de høje slyng-omdr. på 1.600 omdr. der tager livet af lejerne - forsikringen udløb lige for én månde siden!

Erfaringer med andre mærker har i denne forbindelse ingen interesse!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-03-07 09:40

Miele er noget af det bedste du kan få, men erfaringer med tidligere modeller vil nu ikke fortælle meget om de nye bortset fra, at det er kvalitetsmaskiner.

Jeg har selv lige købt en W2245, der er noget dyrere.
Jeg har baseret mit indkøb på erfaringer fra familie og venner og ingen har har haft noget at udsætte på Miele, måske bortset fra at du kan få to billige maskiner til samme pris.

Vi er glade for maskinen der er meget lydløs og meget effektiv.

Accepteret svar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Modtaget 110 point
Dato : 07-03-07 09:53

Hej alka

Miele har altid været - og er til stadighed - markedets "topmodel"

Der er selvfølgelig altid nogle "ting" for og "imod" - Nogle mener at Mieles design er gammeldags.. ( det skulle så være blevet bedre/anderledes med bl.a. den model du nævner.. - om man så bedre kan lide dette design.. ? ) - Nogle syntes godt om moderen.. - andre om datteren..

Fakta er i et hver tilfælde:

- Miele er monteret op med rullelejer af fornuftig dim. + akseltykkelse er noget større en på andre mærker.. ( Andre mærker anvender alm. kuglelejer..)
- Simmerring/pakdåse er to-delt - og derved dobbelt-sikret i forhold til langt de feleste andre mærker..
- Maskinens motor er vel-dimmensioneret til at udføre den opgave den har.. - motorkul er udstyret med "auto-stop" ved opslidning ( Hvilket medvirket til / forhindrer at motoren brænder af..)
Maskinens Afløbspumpe er af "Industri-typen" ( Du kan få hele hånden ind i hullet for at rense den.. )
- Maskinens belægning/coating er industri-emalje ( som det eneste mærke på markedet - alle andre er enten pulver-lakerede eller "rustfri" ( eller "Rustfrit look" = kunsstof ) - Industri-emalje er meget stærkere end den gammeldags emalje vi kender fra gamle maskiner ( for 30 år siden ) og ligeledes på den gammeldags håndvask i badeværrelset, som jo godt kunne "beskadiges" ved slag og ridser...

Dette er blot en opridsning af de ting du bl.a betaler lidt mere for når du køber en Miele...
( Og som du ikke vil blive oplyst om via en sælger ...)

Mht. din "Gamle" Brandt/Blomberg... - det er rigtigt surt...
Montørens udtalelser omkring centrifugeringshastighed kontra dårlige lejer er en sandhed med "modifikationer" - for han har ret tildels..
Det er dog IKKE omdrejningerne der er det største problem her.. - det er simmerringen/pakdåsen mellem vaskekar og kuglelejer der ikke er udført korrekt fra Brandt/Blomberg side.. ( Det har de nu aldrig kunne lave..)

Situationen er derfor, at hvis der kommer det mindste "fremmed-legeme" i maskinen ( BH-bøjle, kuglepen, papirclips søm og skruer etc. ) og een af disse dele kommer op mellem vaskekar og tromle.. - og derved beskadiger simmerring/pakdåse ( og dette er faktisk problemet på langt de fleste "Leje-skader" ) vil der hurtigt komme varmt sæbevand ud i kuglelejet som vender ind mod vaskekaret.. - Dette bliver hurtigt "udvasket" for lejefedt.. - og herefter går der kun kort tid inde´n tingene begynder at lyde MEGET dårligt...

Jeg håber du kan bruge denne "udredning" til noget fornuftigt - Held & Lykke med din søgning efter din "rigtige" model :)

Mvh. - Ole Futtrup Brink - www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-07 09:54

Vi har en 1 år gammel Miele.....

Det er noget af det bedste og mest driftsikre der kan købes (det siger priserne desværre også)....

Vi har haft Miele i snart 40 år, og der har ALDRIG været en reparation på de 4 maskiner der har været tale om.....

De er "kun" udskiftet pga. at nye ting kommer til....

De har i snit holdt 15 år, men bruges naturligvis ikke så meget mere som da børnene var små.....

Kan KUN anbefales - næsten uanset model (kender naturligvis ikke dem alle)

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-03-07 09:59

BjarneD, jeg kan se, at 2245 er en 5 kg maskine med 1 kwh pr. vask, (til 8.895 kr.) http://shop.soegning.dk/shop/hjem_og_have/husholdningsmaskiner/vaskemaskiner.html
hvor 3122 er en 6 kg med 0,85 kwh forbrug pr. vask. til 8.695 hos Skovsen eller til knap 7.200 over nettet.
Tak for din info BjerneD.

Godkendelse af svar
Fra : alka

Dato : 07-03-07 10:22

Tak for svaret www.hvidevaredele.dk.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-03-07 10:22

Alka, de har nu samme strømforbrug
http://www.miele.dk/page.php?page=9772&menu=10002&match=1&parent=746

W2245 er ifølge Miele Danmark en 5 kg model af 3245 og den sælges primært hos kæder.
W2245 har højere centrifugeringshastighed og evne A og så er den lidt smartere, men om den er merprisen værd skal jeg ikke kunne sige bortset fra at jeg er ret begejstret for det skrå betjeningspanel på W2245.
Hvis man udregner besparelser ved at købe en 3x A vil maskinen blive gammel før det er tjent ind, men jeg er ret sikker på at de mest miljøvenlige maskiner ofte har den bedste teknologi.

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 07-03-07 10:30

Måske du kan være heldig med at finde en hos Dandiscount (Fleggard ejet) eller lign. der kan du så få en tysk model (måske endda en dansk) til lidt færre penge - har selv købt både vaskemaskine og tørretumbler via nettet og der var både god service og meget hurtig levering.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-03-07 11:58

Købet blev en Miele W3245 til 8.795 kr. leveret i morgen. Tak for hjælpen til alle

Vh alka