/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch Grand Prix 3 gear :S
Fra : polka_and
Vist : 947 gange
359 point
Dato : 04-03-07 21:46

Hej jeg har lige købt en 3 gears Puch Grand Prix.

Ham jeg købte den af sagde at stemplet havde sat sig, så sagde han også hvis du har en Puch Maxi stempel, cylle og Topstykke så kan du sætte det på også vil den køre ...

Idag har jeg så sat Puch Maxi stempel, cylle og topstykke og så troede jeg så at den vil starte lige så let,

Men i frigear kan jeg trække og slæbe den så meget jeg ville, men når jeg trykker på kickstarteren er den helt vildt hår og man kan slet ikke rykke med den!

Når jeg sætter den i gear kan jeg ikke slæbe den eller trykke kickstarteren ned. Og jeg kan højst rykke hele knallerten frem og tilbage 1 cm. Men når jeg trykker koblingen ned og den er i gear kan jeg trykke kickstarteren ned ,, men der sker ikke en skid der er ingen gang kompression eller gnist? :'(

Please Hjælp !

Mange tark !

:P

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-07 22:22

Det lyder som om dit stempel IKKE passer i cylinderen.....

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 369 point
Dato : 04-03-07 22:23

Stemplet støder på topstykket eller tændrøret (prøv at skrue det ud og se om ikke elektroden er trykket sammen ) og motoren kan dermed ikke kører rundt.Du må nok have et andet sæt på der passer til din model
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-03-07 22:25

Hvis stemplet kan kører i cylinderen når du tager tændrøret ud kan det også være et for langt tændrørsgevind til topstykket hvis det ikke er et originalt
Mvh Sune

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 04-03-07 22:59

Følger lige med og ser hvad der sker

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-03-07 23:13

Kunne plejlstangen, den stemplet sidder fast i ,kører op og ned da du havde den skilt ad ?

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 04-03-07 23:18

Når knallerten står i gear har alle tandhjulene i kobling og gearkasse forbindelse med hinanden. Når den så står i gear og du kobler ud sker der det samme som hvis du kørte og skulle skifte gear, kobling er koblet ud, og det tandhjul der griber på koblingen når den skal startes virker ikke da hele motoren nu står frigear.
Din tekst er en smule uforståelig? kan du ikke når den er slukket skifte mellem gearene? Prøv at løb den i gang. Sæt dig op på den, begynd at løbe med benene, knallerten skal stå i 1 eller 2. i det du giver slip på koblingsgrebet, skal du hoppe ned på sædet, så bare løb til den starter.

Hvis jeg har forstået noget af det andet rigtigt, så passede cylinder ikke til motoren eller hvad. Prøv at tage topstykket af og se om stemplet går op over kanten på cyllen evt.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 05-03-07 16:13

lyder lidt som om at det enten er topstykket den rammer, eller tændrøret.
Hvis det er tændrøret, så er det nok fordi at det er et BP7HS og ikke et B7HS.
Pét betyder at elektroden er længere.

Tag topstykket af, sæt den i frigear og træd på kickstarteren meget langsomt.
Se om den kommer over kanten som en anden også skriver.

Hvis den stadig ikke bevæger sig, så tyder det på en fejl inde ved kickstarter/primær tandhjul eller kobling.

Held og lykke.

Kommentar
Fra : Luffe20

Dato : 06-03-07 12:24

Det kan også være nede ved tændingen at den sidder fast... jeg købte engang en gammel maxi hvor lysspolen var skubbet helt ud mod svinghjulet og den ville heller ikke køre rundt i motoren indtil at jeg fik sat lysspolen på plads..

Håber at du får den til at køre

Godkendelse af svar
Fra : polka_and

Dato : 07-03-07 22:05

Tak for svaret Sunowich. Var ikke helt rigtigt ,, men du var tættest på mit svar ! Har fået det fikset nu skal jeg bare lige have den til at gniste ! ;)

Tark for hjælpen !