/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Mam mam Maria
Fra : TraktorTom
Vist : 668 gange
300 point
Dato : 04-03-07 17:14

I 80erne var der et mindre hit, som hed noget i retning af mam mam maria.

Jeg mener, den var tysk, nu hørte jeg lige lidt af den i håndboldkampen, så nu har jeg fået den på hjernen.

Vi er tilbage til det tidspunkt, hvor også hollandske The Shorts var et hit med Coment ca va.

Er der nogen, der ved solist og den rigtige titel.

Kommentar
Fra : greenfield

Dato : 04-03-07 17:47

Hej. Jeg mener at den melodi du tænker på, kunne være fremført at Shaking Stevens. I håndboldsammenhænge kunne hans udgave ihvertfald godt bruges som pep-up musik. Nummeret jeg tænker på er også lavet i en udgave med Bamses Venner.

Kommentar
Fra : superfc89

Dato : 04-03-07 17:53

Har en der hedder La Macumba - Maria

Ved ikk om det er den

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 04-03-07 18:26

Der er formentlig tale om sangen "mamma maria" med gruppen Ricchi E Poveri - et super nummer der hittede i midt-80'erne og forrigee år blev kopieret med en vis succes af Tony Montana Experience. Lækkert nummer

Kommentar
Fra : TraktorTom

Dato : 04-03-07 18:43

Ja det er rigtig det er 'mamma maria' jeg tænker på. jeg kan høre at originalen er italiensk, Jeg husker at den også kom på tysk. Så hvis nogen ved hvem det var, så vil det være rigtig dejlig.

Accepteret svar
Fra : Kazistuta

Modtaget 300 point
Dato : 04-03-07 18:48

Ifølge coverinfo.de har følgende kunstnere kopieret Ricchi E Poveris sang:

Buddy - Mama Mallorca (2005)
Conny & Jean - Mamma Maria
DJ Tequila & DJ Grappa - Mamma Maria (1998)
Marja Koski - Mamma Maria (1983)
Munich Symphonic Sound Orchestra (M.S.S.O.) - Mamma Maria (1989)
Tony Montana Experience - Mamma Maria (2005)
Crowd Shaker - Start The Party (Mamma Maria 2003)
Rednex - The Chase (2001)

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 04-03-07 19:55

Ak, ja vi er heldighis kommet videre...

Ricchi E Poveri - Mamma Maria '84 (Musik Landen)

http://youtube.com/watch?v=Mm1gBuEr7bk

Ziggy99

Godkendelse af svar
Fra : TraktorTom

Dato : 04-03-07 20:24

Tak for svaret Kazistuta.Strålende recard mange tusind tak. Det var conny og jean versionen jeg søgte.