/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Vodafone & Vista
Fra : food_life
Vist : 2049 gange
500 point
Dato : 04-03-07 11:17

Hej
Har i en lang periode brugt Vodafone Connect Card fra min bærbare - den er skiftet til en med styresystemet Vista. har hentet nyt installationsprogram fra Vodafone, men under installationen kan softwaren ikke finde kortet. hat kontaktet TDC som henviser til Vodafone, som så igen henviser til TDC. Så hjælp, hvad gør jeg?

mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-07 11:27

Går tilbage til XP

Det varer mindst 1 år inden Vista bare er nogenlunde med med opdateringer til de forskellige ting....

Har du installeret nyeste software og drivers....

http://www.business.vodafone.com/site/bus/public/enuk/p_vista.jsp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-07 11:28

Og HUSK at fjerne det gamle først....

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 04-03-07 11:38

Jo, jeg har hentet og installeret softwaren - Vista beder hele tiden om drivere og softwaren kan ikke finde kortet?

mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-07 11:41
Kommentar
Fra : food_life

Dato : 04-03-07 11:44

Huawei 3G Broadband data card E630

Mit kort, som skulle fungere!

mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-07 11:52

Så når vi tilbage til punkt 1........

Gå tilbage til XP - Der ER for meget "bøvl" med vista endnu....

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-03-07 12:07

Hej
Hvilket version nr. bruger du ??
den som følger med kortet kune jeg heller ikke få til at funke, men blev af TDC henvist til
at hente en nyere version.
jeg har dog ikke prøvet om det virker under Vista, men det virker fint i XP Pro

http://www.tdcmobil.dk/portal/erhverv/saadan_bruger_du_erhverv/brug_mobiladgang_til_data/baerbar_eller_haandholdt/connect_card/vodafone_support/

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 04-03-07 12:10

- jeg bruger version 9 hentet hos Vodafone efter henvisning fra TDC specielt lavet til Vista! Versionen kører fint ind; men den kan bare ikke registrere/se kortet samtidig beder Vista om drivere til kortet og de er der ikke .... så?
mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-07 12:20

Nyeste hedder 9.1

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 04-03-07 12:22

9.1 er den jeg har!

mvh

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-03-07 12:23
Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-07 12:31

Nyeste firmware kan hentes her....

http://www.business.vodafone.com/util/SearchCMS.do

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 500 point
Dato : 04-03-07 12:38

hvis du har mod på det, er her en vejl.

Citat
After months (?) of frustration, the mystery of Vodafone 3G on Vista has been solved.

Enjoy!

Step 1: Install Vista RC2

Step 2: open Regedit

Go to HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows

Look for the following key : Installer

If it does not exist, create the key by right-clicking on ‘Installer’, select New, select key.

Type ‘Installer’

In the installer key (right-hand pane), right click. Select ‘New’, select DWORD Value.

Create New DWORD with the following Name ‘ DisableRollback’.

Right-click on your new key (DisableRollback). Click ‘Modify’

Select ‘Decimal’

Add value ‘1'

Close Registry editor

This disables the rollback feature of Vista for the WLAn driver which is causing the conflict.

Step 3: Extract your Vodaphone 3G software to your harddrive

Step 4: Go to the extract directory and look for ‘RUN.EXE’

Right click and set compatibility mode to Windows XP SP2

Apply and click OK

Step 5: Install the 3g software

Step 6: Reboot

Step 7: make sure that you have an internet connection and restart.

Step 8: Once the boot is complete, insert the 3G card.

Step 9: Run Windows Update

Step 10: The new 3G Globetrotter driver will be installed

Step 11: Reboot

Step 12: Run your 3G software.

Step 13: Setup profile

Step 14: Ignore the error that pops up (OPCO…corrupt…)

Step 15: Enter your Pin

Step 16: Connect!!! Voila!!!

Step 17: Go to Regedit and Set ‘DisableRollback’ value to 0

hentet her http://exertrack.wordpress.com/2006/10/13/solved-windows-vista-and-vodaphone-3g/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-07 12:43

VISTA er IKKE et styresystem.....

Deet er et SELVstyresystem

Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 18-03-07 08:08

Tak for svaret dk.