/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
He Skoda House Kbh. N
Fra : ludvigden14
Vist : 2294 gange
100 point
Dato : 02-03-07 19:06

Jeg har en bil der skulle have et eftersyn, skifte olie og filter og bremsetjek. Bilen har ikke haft mislyde, det er bare et kmtjek. De anslår prisen til at være 1500 kr.
Op ad dagen ringer de og fortæller at da de piller tromlen ud, falder de inderste dele ned, og det betyder at bremserne er faldet fra hinanden og baghjulslejer skal også skiftes. Oveni det skal forhjulsskiver også skiftes.
Vi kigger nu på en udgift der hedder 7300 kr. ( de insisterer på at det skal laves i original dele, og her kigger vi altså på en Skoda felicia fra 1997 , halvgammel spand ) Er det rimeligt ? Jeg føler mig handlingslammet da de har gjort min bil (som kørte fint) fuldstændig ukørebar. Kan man aflyse en rep. og få den kørt et andet sted hen. Jeg føler sgu de tar røven på mig.
Bedste hilsener Ludvig

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 02-03-07 19:20

husk at få de gamle stumper med hjem. det kan vise sig, at det er stumper fra en helt anden bil de giver dig, bare for at rykke penge ud af dig. hvis du er medlem af fdm, synes jeg du skal lade dem kigge på sagen. det lugter ret stærkt, synes jeg.

Kommentar
Fra : ludvigden14

Dato : 02-03-07 19:49

Jeg tror jeg vil forsøge at afblæse reparationen. Det er simpelthen alt for dyrt. God ide med stumperne, dem skal jeg ha med mig. Har lige talt med en mekaniker der siger det er dobbelt så dyrt som det burde være.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 02-03-07 20:01

du har faktisk krav på at få de gamle dele med

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 02-03-07 23:01

Bremser faldet fra hinanden????
Hvis dine skiver ikke har ødelagt tromlen, altså ,jern mod jern lyd når du bremser og du vil aldrig være i tvivl) vil man overhovede ikke røre eller pille ved tromlen, men blot skifte klodserne.

Baghjulsjejer...keine ahnung...men køb en billig Skoda her med de ønskede reservedele....just for fun...selv Skodaejer

http://www.guloggratis.dk/skoda/favorit/annonce/377441?bigimages=1

Accepteret svar
Fra : RISKOGER

Modtaget 100 point
Dato : 11-03-07 11:29

Min svorger ejer 1 vw polo 1,4 6n årg 96.
igår ville vi pille bremse tromlen af på venstre baghjul for at tømme tromlen for bremsestøv, og ganske rigtigt så gik det inderste leje fra hinanden,den inderste ring på lejet sad bare FAST på spindelen,det tog sin tid for at få løsnet denne ring,og det hele for kun at pille tromlen af

så der var ikke andet for end at købe nyt leje og montere

så måske det er rigtigt nok som dit værksted siger..........

Godkendelse af svar
Fra : ludvigden14

Dato : 11-03-07 12:11

Tak for svaret RISKOGER.