/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Vedr. Postordre salg !
Fra : kgp43
Vist : 712 gange
30 point
Dato : 28-08-01 22:26

Hej.

Jeg ved ikke om dette er det rigtige sted, men jeg skriver nu alligevel

Er der nogen der har erfaringer med postordre salg - Disse kupon kataloger man får ind af døren ?
Findes der en statestik over hvormange der besvare disse annoncer ?

Mvh.

kgp43

Kommentar
Fra : leifnel

Dato : 29-08-01 10:17

Det er sikkert noget, kuponhæfteudgiverne og deres sælgere vil fortælle. Om det så er hele sandheden...

Er du med i en brancheforening eller lign, så er det måske bedre at spørge der.

Leif

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-08-01 10:20

"kgp43" <kgp43.news@kandu.dk> wrote in message
news:25Ti7.19692$3q.652019@news010.worldonline.dk...
> Hej.
>
> Jeg ved ikke om dette er det rigtige sted, men jeg skriver nu alligevel
>
> Er der nogen der har erfaringer med postordre salg - Disse kupon
> kataloger man får ind af døren ?
> Findes der en statestik over hvormange der besvare disse annoncer ?

Det kan dem der sælger kuponhæfterne hjælpe med.

Jeg ved dog ikke hvor sikker deres statistik er.

Hilsen

René

Kommentar
Fra : kgp43

Dato : 29-08-01 17:59

Er der nogen der har prøvet det ?

Kommentar
Fra : madmikk

Dato : 30-08-01 16:07

ups jeg misforstod spørgsmålet!!!!!

undskyld

madmikk

Kommentar
Fra : kgp43

Dato : 30-08-01 19:07

Det er ok ! Er der "andre" der har prøvet det ?

Kommentar
Fra : tryksen

Dato : 30-08-01 20:02

Jeg har prøvet det for mange år siden - noget med frimærker. Det var godt nok nogle "dyrebare" kunder jeg fik, men det var en form for abonnement, og mange af dem blev hængende indtil jeg solgte forretningen. Jeg har også prøvet at avertere den samme artikel i jeg tror nok det var Se&Hør. Den gav bedre respons i forhold til investeringen. Men det drejer sig vel også her om at have det rigtige tilbud. Hvis man har det, er der nok ingen tvivl om effekten. Jeg har aldrig rigtigt kunnet bruge udgivernes statistik til noget, for som tidligere nævnt, er det spørgsmålet om at have det rigtige tilbud, der udløser kundernes respons.

Med venlig hilsen
www.tryksen.dk

Kommentar
Fra : kgp43

Dato : 30-08-01 21:24

tryksen; hvorstor var din respons i "%" ?

Kommentar
Fra : Portoformidleren

Dato : 31-08-01 00:26

Blot lige en enkelt kommentar.
En response på over 4 % er ret godt, men 2 til 3 er ofte forsvarligt.

Der er tegn på en større udbredelse af salg via postordre, men det hele afhænger af de pågældende varer. Såkaldte mærkevarer kommer med de bedste resultater.

men produkterne vandt ikke ved eksponering, de var for ringe.

Det er særdeles kostbart at skabe en database og en tilmelding til en brancheforening vil ikke gøre det billigere. Brancheforeningens formål er at forhandle så billige distributionspriser som muligt og varetage medlemmernes interesse over for det offentlige. Men egentlig hjælp er vist utopisk.

Skulle du ønske oplysninger om direct mail, så er PS98@teliamail.dk stedet. Her er Danmarks eneste postmægler klar til rådgivning.

Accepteret svar
Fra : tryksen

Modtaget 30 point
Dato : 31-08-01 10:13

Til kgp43

Det er så længe siden, så jeg har ikke de konkrete tal. Men det var under 20 bestillinger på en kuponhæfteudsendelse til Fyns-området.
Til gengæld havde jeg på det samme produkt i Se&Hør over 500 bestillinger. Og annoncen var billigere i Se&Hør.

Med venlig hilsen
www.tryksen.dk

Godkendelse af svar
Fra : kgp43

Dato : 01-09-01 15:27

Tak for svaret tryksen.

Kommentar
Fra : kgp43

Dato : 18-09-01 22:25

Er der nogen der har prøvet de Landsdækkende kataloger ?