/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Budget - faste udgifter
Fra : HEPHEP66
Vist : 452 gange
50 point
Dato : 01-03-07 09:06

Hej

Vi er en forholdsvis nystartet grundejerforening som på en ekstraordinær generalforsamling, skal tage økonomisk beslutning for de faste udgifter, samt udgifterne til et fællesområde.

Mit spørgsmål går på om bestyrelsen kan afvise muligheden for at stemme om et alternativt forslag til de faste udgifter som de har foreslået, hvis dette er indsendt rettidigt? Bestyrelsen begrundelse er at de ikke vil fungere som bestyrelse med andet budget end deres. Er det ikke et spørgsmål der må tages efterfølgende afstemningen, hvorfor de i givet fald må gå af?

Håber på at få noget retspraksis som jeg kan henvise til !

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 01-03-07 11:57

På denne side kan du stille dit spørgsmål til fagpersoner gratis:
http://www.ejerportal.dk/

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 01-03-07 13:26

Nej selvfølgelig kan bestyrelsen ikke nægte det.
Normalt kommer bestyrelsen med et oplæg, men der kan komme ændringsforslag fra medlemmerne. Det er medlemmerne der bestemmer (demokrati). Hvis medlemmerne bliver enige om noget andet, kan bestyrelsen sige at det kan vi ikke arbejde med og gå af.
Så afholdes der en ekstraordinær generalforsamling hvor der vælges en ny bestyrelse.

Nogle bestyrelse bruge det som en trussel for at få de fremmødte til at stemme for forslaget.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 01-03-07 19:55

Selvfølgelig kan bestyrelsen stille med det budget de vil.

Man skal huske, at et budget kun er et forslag til de samlede udgifter, hvorfor vil du opstille et alternativt forslag til det. Kender du nogle udgifter bestyrelsen ikke har med?

Hvis du ikke gør det, er det blot et slag i luften du kommer med.

Hvis du reelt har kendskab til udgifter der ikke er med vil jeg foreslå dig at skrive det til bestyrelsen. De kan således ikke påberåbe sig udvidenhed om de manglende ting.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : HEPHEP66

Dato : 02-03-07 08:51

Hej qfha

Grunden til at jeg vil opstille et alternativ er at bestyrelsen ville have en meget stor opsparing til ekstra ordinæreudgifter, men 75 % af grundejerne er imod dette.