/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Statisk gulv
Fra : 75653
Vist : 916 gange
100 point
Dato : 28-02-07 17:16

Hej
Jeg har fornyligt fået lagt parketgulv, og det er i og for sig oxe ganske dejligt mennnn gulvet er super statisk, jeg har så prøvet at lægge gulvtæppe på for at afhjælpe problemen, men gulvet er stadig overladet, det er så slemt at hvis man lægger et stykke plastik på gulvet og løfter det så hånger hundehår mm. på røret, og hvis man har gået på gulvet i længre tid (5-10 min) skal man passe på hvad man røre for der er både gnister og stød i vente :(

Er der nogle her inde der kan hjælpe mig til at få fjerne den elektrisitet der er i gulvet ???

/Rex

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 28-02-07 17:17

Hvilken type parketgulv, hvilken efterbehandling??

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 28-02-07 17:24

Øhh det er et standart fra Silvan, sååen i 200kr. klassen

Jeg har ikke behandlet det med noget, skal man det ???
Jeg troede at det var gå klart når det var lagt :-?

/Rex

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 28-02-07 17:32

Hvis det er et lakeret trægulv vil du gøre dig selv en kæmpetjeenste ved at vaske det med lakvask fra TRIP-TRAP, det forsegler overfladen lidt ekstra. Og selve gulvvasken vil sandsynligvis fjerne jeres statiske elektricitet.

Hvis det er et oliebehandlet gulv, så få fat i TRIP-TRAPs olievedligeholdelsesserie IKKE sæbe, igen gulvvask et par gange vil løse statiske problem.

Følg brugsvejledningen!! Det er surt at ødelægge et nyt gulv

Held og lykke

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 28-02-07 17:40

Der er hvist ikke meget "træ" i det gulv, det er såå'en noget clip gulv ting.
Og jeg ved ikke om over fladen er lakeret eller oilieret eller malet

/Rex

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-02-07 18:33

Kan du ikke såååen lige kontakte Silvan og få nærmere besked om hvordan du skal behandle gulvet.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 28-02-07 20:00

Tjoo det kunne jeg vel godt

Det var bare nemmere at spørger her inde

/Rex

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 28-02-07 22:56

Er det ikke sådan et gulv der kan tåle temmelig meget, for så ville jeg komme lidt alm. skyllemiddel

i vandet næste gang jeg skulle vaske gulv. Skyllemidlet er jo med til at fjerne det statiske i

vasketøjet, så hvorfor ikke ikke også på gulvbrædderne

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 01-03-07 00:43

Gulvet skal være statisk. Det betyder at gulvet ligger fast og ikke bevæger sig. Det plejer at være en fordel.
Vi forstår hinanden bedre når man bruger de rigtige ord.
Med hensyn til statisk elektricitet, er det sådan at tørt træ er en god isolator som holder på elektriciteten , som du laver ved at gå rundt på gulvet med dine sko med plastsåler.

Nemmeste råd- tag skoene af og gå i strømpefødder. Ligesom man gør i store dele af verden, især i mellemøsten.

Problemet løser sig når det bliver varmere udenfor og luftfugtigheden derfor stigerinden døre og træet optager fugt og bliver bedre ledende.
Du kan også når du vasker gulv tilsætte et middel som tiltrækker og biner fugt fra luften. Skyllemidlerne til brug ved tøjvask er det nemmeste at få fat i . Det skal gentages ved hver vask og nok mindst ugentligt .

Et tæppe på gulvet hjælpe ikke med mindre det er af metaltråd.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 01-03-07 03:39

@Transor
Det der så undre mig er at , jeg har 2 hunder der også får på gulvet/tæppet og de har kun "poter" på men de bliver også ladet statiske så vi får stød af dem, når vi røre dem.

En anden ting der undre mig er at jeg har et tilsvarende gulv ligende i en anden del af huset, men det giver ikke stød.

Den eneste forskel der er på hvordan de er lagt er at jeg på stuegulvet (det med tæppet) har dampspære under (plastik) det har jeg ikke unde det andet, der er kun lagt klikdæmper

/Rex

Godkendelse af svar
Fra : 75653

Dato : 02-05-07 18:51

Tak for svaret transor.
Havde sq da helt glemt dette Q

/Rex