/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ekstern harddisk som ftp?
Fra : rkl
Vist : 781 gange
100 point
Dato : 25-02-07 02:27

Jeg leder efter en ekstern harddisk, som kan tilgås fra nettet. Altså fungere alene (uden tændt pc) som en slags ftp/fil-server. Har i nogen bud?

Har kigget på denne; http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=209265 - men den kan man vist kun bruge "lokalt"?

vh Rasmus

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-02-07 12:00

Hejsa

Lige netop den du linker til kan tilgås fra internettet, uden der hehøver at være en pc tændt

se mere her http://www.westerndigital.com/en/library/usb/2879-001142.pdf

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 25-02-07 12:56

Er du sikker på den er tilgængelig udefra? Der står flere steder at man kan skrive til den uden at en pc er tændt, men der står også "share files in your home or office" og "local network". Kan ikke umiddelbart se nogen henvisning til at harddisken kan nåes eksternt, fra internettet?

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 25-02-07 13:30

Med denne model fremgår det tydeligt at der kan forbindes fra internettet, men jeg kan ikke få øje på den egentlige forskel de to imellem?
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=202581

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-02-07 13:40

det første link
Netop fordi der er indbygget "NAS SERVER" fortæller at den kan fungere som DHCP server
eller sættes til fast ip adresse som også kan tilgås udefra, enten via ftp port 21 ellr en anden
port som sættes op i drevet.

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 25-02-07 13:59

For god orden skyld. Der er altså ikke den store forskel mellem de to?
- Jeg kan iøvrigt ikke finde noget om NAS-SERVER på den første fra WD..

vh Rasmus

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 100 point
Dato : 25-02-07 14:24

den på det andet link har ikke usb...men kan klare mysql mv.

her er et bedre billed og forklaring af første link
http://www.misco.co.uk/applications/SearchTools/item-details.asp?EdpNo=244223

og undeligt nok fortæller WD ikke meget på deres hj.side

Godkendelse af svar
Fra : rkl

Dato : 25-02-07 14:39

Tak for svaret dk.

Tror jeg napper den fra WD - har ikke behov for en mysql server etc. Og så følger der jo også en god stor hd med :)

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-02-07 14:53

Ja, plads kan man aldrig få nok af, ser også ud til den er rimelig hurtig ( buffer 16MB )

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 15-03-07 20:10

Opdagede så desværre at jeg faktisk ikke kan tilgå denne harddisk (WD) fra nettet. Så er begrebet "NAS Server" er altså ikke ensbetydende med at der er "ekstern" adgang...