/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Ville gerne kunde besvare
Fra : Baltzer13
Vist : 1301 gange
50 point
Dato : 25-02-07 00:15

Hej
jeg skrev et tips om Helvedes ild og straks er der en masse kloge hoveder som farer i flint og
kalder mig en kvaksalver,de har aldrig selv prøvet og aner ikke hvad helvedes ild er de tror de er klogere end os der har arbejdet med det alternative i mange år,jeg ville gerne kunne tage til genmæle overfor den slags fjolser.de er for uvidende jeg troede at det var voksne mennesker der var her som ville blive glade for at kunne komme af med sådan noget på bare 2 dage.
men jeg tog vist fejl,så mister man lysten til at give et godt råd her på denne side
de kunne da i det mindste ringe til mig selv.

Mvh
Børge Baltzer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-07 00:20

Citat
de tror de er klogere end os der har arbejdet med det alternative i mange år

Kunne være vi VIDSTE vi var klogere - har du tænkt over det.......

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-02-07 01:31

Klynk klynk.... Nap dig en tudekiks. Det er alternativ medicin, der måske kan fjerne din martyrfølelse.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-02-07 01:50

Nu fik jeg ikke mulighed for at bedømme det tip, men jeg ville også have givet 0 stjerner.....

Alene det, at du sidestiller helvedesild og seneskedehindebetændelse viser at du har nada forstand på, hvad du udtaler dig om.

Helvedesild har ikke en disse med betændelse at gøre.

Helvedesild kommer af et Herpesvirus, som der findes utallige forskellige af....dette her er det samme som giver skoldkopper, og det er en rest af den skoldkoppevirus der ligger i kroppen....for MÅSKE på et tidspunkt at vandre rundt i nervebanerne og så f.eks. hvis personens immunforsvar svækkes på en eller anden måde at bryde ud som et smertende væskefyldt udslæt.

Du kan ikke under nogen omstændigheder kurere helvedesild ved at påsmøre en eller anden mirakeleliksir.........det er noget kroppen selv skal reparere indefra.

At der så i sjældne tilfælde viser sig følgekomplikationer som f.eks. bakterieinfektion i udslættet er noget ganske andet og har sådan set ikke noget med helvedesilden at gøre, men kan sidestilles med ethvert andet sår der kan gå infektion i......og kan behandles som sådan.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-02-07 02:20

Du skriver bl.a
Citat
der drypper du 3-4 dråber i albuebøjningen,så gnider du dråberne ind i Blodbanen

At alt tyder på, at du er en forbandet kvaksalver ses bl.a. af (foruden Dovas indlæg) dit ordvalg, som stinker langt væk af uvidenhed og dumsmart sprogbrug. At noget ved indgnindning optages gennem huden er alm. kendt, men det kommer den ondebrodere mig i IKKE ind i blodbanen af den grund.

Har kigget på din hjemmeside, og den gang amatørshit stinker ligeledes af en der scorer kassen på uvidende, naive og måske desperate mennesker. Normalt er det ligemeget med stavning, men det ville styrke troværdigheden, hvis du fik læst korrektur på dit gylle, (når du nu ikke selv kan) så det i det mindste fremstår uden banale stavefejl.

Nå, nu skal jeg jo ikke give dig gode mirakelråd, så din omsætning øges.

Fandme ærgeligt at myndighederne ikke lukker for den slags misbrugere.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 25-02-07 07:22

Citat
Spenglersan G, som kun kan købes hos Matas og i helsekostbutikker, er brugt i årevis som hjælp til forkølelser, bihulebetændelser, bronkitis og mellemørebetændelse samt andre virus-og bakterieinfektioner.
Hvis der ikke er hul på trommehinden, kan et par dråber tilsættet en tot vat, som først er blevet opvarmet på foreksempel et varmeapparat.
Ellers skal produktet indgnides i albuebøjning eller på brystkasse, så de optages gennem huden.
Et homøopatisk middel som næsten altid virker, hvis man vil tage en akut infektion i opløbet. Kan hverken erstatte lægebesøg eller almindelig sund fornuft, men er genialt i al sin enkelthed. Og det virker både på småbørn og heste, så glem alt om, at det bare er placebo-effekt... hestene får den samme omsorg med eller uden Spenglersan G.

Der står således ikke noget om at det kommer ind i blodbanen på den måde, bnærmere som jeg forstår det at det styrker immunsystemet generelt.Der står dog at det virket både på virus OG bakterier.
Fordi det har hjulpet en person med at slippe helvedesild er det jo ikke sikkert at det hjælper andre med denne lidelse. Måske var personen bare "klar" til at blive rask med eller uden dette produkt
Produktet lader til at være ganske harmløst på linje med andre naturlige husapotekprodukter der har været kendt og brugt siden Ruder Konges tid selvom det er "nyligt" opfundet af en lungekirurg for tuberkulose sidst i 18oo-talet.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 25-02-07 07:23
Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 25-02-07 07:36

Der er en nogle "kronisk i flint" i dettte forum og de er her meget, det har efter hånden jaget mange væk, fra dette elles udemærkede koncept om vidensdeling, der favner bredt. I modsætning til mange andre mindre, men måske mere specialicerede forums, hvor man kan dele sin viden med andre, er der hér fra administrationens side så godt som ingen indgriben overfor de der ikke kan holde en god tone.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 25-02-07 07:52
Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 25-02-07 08:59

Helvedes ild ses især hos personer med nedsat immunsystem fra http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/herpeszoster.htm
og det er netop det Spenglersan G virker for ifølge mine tidligere links
Og det med at det gives i albuebøjningen er ve3l også fordi at større blodåre ligger tæt under huden der

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 25-02-07 10:33

Klumme for Sørensen da - alt du indgnider i huden, der har en "konsistens" så det kan optages kommer i blodbanen.

Se eksempelvis på nicotinplastre - nicotinen optages i huden, og kommer hurtigt i cirkulation i kredsløbet.... Det samme gælder et væld af andre stoffer vi går og piller ved til dagligt - det er jo derfor, at mennesker, der deler medicin ud til patienter skal have handsker på, da de hele tiden får små mængder medicin i blodet, hvis de ikke gør.

Nå - til Spenglersan...

Nu er jeg selv alternativ behandler og Rule Nr. 1 - Sig ALDRIG at et produkt eller en ydelse kan helbrede noget som helst....

Det er muligt Spenglersan er et godt produkt og det er da også muligt det har en positiv effekt på helvedesild, men det er ikke et godkendt lægemiddel og det er ikke bevist at det virker.

Og derefter - accepter at der er mange mennesker, der er modstandere af alternative behandlingsformer.... Det er helt deres valg. Og jeg vil til hver en tid opfordre alle til at være superkritiske overfor det, de byder deres krop. Det gælder både inden for det etablerede og inden for det alternative.

Vaxen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-02-07 12:13

Vaxen.
Det var sa..... Det troede jeg ikke, meeeen jeg spør altså een, som jeg tror ved noget om det.

Men sjovt nok, nævnes det om indgnidning i blodbanen ikke nogen steder, når man søger på Spenglersan G. Ikke engang på "kvakkens" egen hjemmeside, Der så jeg forøvrigt, at han varmt talte for, at man efter en blodprop skifter den blodfortyndende medicin ud med noget unavngivent som han selv forhandler.

Jeg må sige, at det er noget af et ansvar at påtage sig. Underligt nokloool, så lod han det autoriserede medicinske behandlersystem tage sig af hans blodprop, i stedet for selv at kurere den.

Og for pokker lool hvem i alverden tør underkaste sig akupungtur?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-02-07 12:23

I min verden er der 2 slags kvaksalvere. Den type som iskoldt og kynisk økonomisk udnytter naive, dumme og desperat syge mennesker til egen fordel. Typen vil sige og gøre hvad som helst vel vidende, at det måske slet ikke virker. "Kvakken er ragende ligeglad..... kun kassetænkning tæller.

Den anden type er selv lidt naiv, men forsøger at hjælpe andre. Økonomien er mindre betydende, og vedkommende tror selv på miraklerne. Det tæller for ham, at kunne sole sig i en sygs taknemmelighed. En lidt mere sympatisk type, men dog alligevel "farlig".

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 25-02-07 12:33

Citat
Det var sa..... Det troede jeg ikke, meeeen jeg spør altså een, som jeg tror ved noget om det.

Du spørger bare, den er skam god nok . Men tag lige og meld tilbage, så jeg kan sige: "hvad sagde jeg"

Formuleringen indgnidning i blodbanen er vist også ualmindeligt klodset, for det er jo bare, at det - ligesom et væld af andre (homøopatiske) midler - gnides ind i huden og derfra optages i blodbanen.

Nå - så vil jeg gerne lige sige noget...

For jeg mener, der er nogle ting, man går til en alternativ behandler med og nogle, man ikke gør.
En sundt tænkende væsen går ikke til alternativ behandler første gang han/hun oplever et anfald af helvedesild. Heller ikke symptomer på akutte infektioner - lungebetændelse eksempelvis. Hjerteproblemer - nix, heller ikke. Mystiske knuder - heller ikke. Symptomer som lammelser, akutte stærke smerter, blødninger fra steder, det ikke burde bløde, stærk og vedvarende svimmelhed, voldsomme hududslæt - og så videre og så videre...

Men - det er i mine øjne ok at gå til en alternativ behandler med problemer såsom menstruationssmerter og PMS. Infertilitet (efter lægeundersøgelse men inden hormonbehandlinger), gentagene anfald af helvedesild - forebyggende behandling, smertetilstande, der ikke kan behandles yderligere i det etablerede system, hovedpine, hvor sygdom er udelukket af en læge, hårtab, åreknuder, hæmorider, søvnbesvær - og så videre...

De fleste mennesker er i stand til at vurdere, hvornår man skal gå til en læge, og hvornår man kan gå til en alternativ behandler.
Nogle er ikke - og en ordentlig behandler vil sende en patient til læge, der har symptomer på noget alvorligt. Derfor er det et must som behandler at have en grundlæggende uddannelse i anatomi, fysiologi og sygdomslære, så man kan spotte dette.

Det, der er den virkelig udfordring er, at finde en behandler man kan stole på og som er dygtig til sit job....

Citat
Og for pokker lool hvem i alverden tør underkaste sig akupungtur?

Hrrmm.. vælger lige at overse den "slåfejl" der

Og så konstatere, at du er som mænd er flest.... hunderæd for de små tynde nåle

Vaxen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-02-07 12:47

HEHEHE Jeg er da ikke bange for små tynde nåle, jeg er dog ikke piercet, og så lige..... det er IKKE en slåfejl. Når jeg overhovedet beskæftiger mig med denne stavefejl er det fordi, at jeg antager at man som akupunktør har set dette ord på tryk så mange gange under sin uddannelse (hvis man er uddannet), at jeg ikke kan forestille mig, at man kan stave ordet forkert.

Skulle det være tilfældet, at man er så stanghamrende ordblind, at man bare ikke kan se det selv, så ved man godt, at man er ret ordblind og burde på sådan en salgs / reklame hjemmeside få læst korrektur på materialet. På mig virker det meget uprofessionelt, og svækker min i forvejen dybt angrebne tillid til fuskeren.

Ja du skal nok få at vide hvad jeg finder ud af...... men glæd dig nu ikke for tidligt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-02-07 12:56

Har lige prikket mig med en tynd nål og må ha ramt en sovenerve lool Så jeg tar lige en laaang morfar

Hvad sir en alternastiv behandler til spørgsmålet: "Kan en tyk mand få tynd mave"??

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 25-02-07 13:00

Citat
Jeg er da ikke bange for små tynde nåle,

Årrh, bare la' vær Mænd sveder tran, når de ligger på briksen

Angående stavefejl på en hjemmeside - ja, det må jeg give dig ret i, det holder ikke. Hvis man er ordblind er det om at finde en god korrekturlæser, for ellers vil hjemmesiden virker utroværdig...

Angående ordet akupunktør - det ser man sgu ikke så ofte under uddannelsen... der beskæftiger man sig mere med ord som shi og zu, mu og shu, qi - og så videre De er så ikke så svære at stave, der er det mere udtalen, der kan drille

Vaxen - som døjer forfærdeligt med mp-yang-zu og derfor bør få noget moxa på miltmeridianen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-02-07 15:05

mp-yang-zu Uha uha Du skal bare tage nogle Norske brystdråber. De tar alting

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-02-07 15:14

Citat
Hvad sir en alternastiv behandler til spørgsmålet: "Kan en tyk mand få tynd mave"??

LOOOOL

Det behøver man ikke at være behandler for at kunne garantere LOOOOL

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 25-02-07 17:43

Citat
Helvedes ild ver. 2
CCjunior har modtaget 20 point for dette tip
Fra : [Er ikke online] CCjunior [Tre stjerner]    Vist : 88 gange
[Fire stjerner]
Dato : 23-02-07 23:13
Der er folk som får skåret arme og ben af pga helvedesild.. det er ikke noget man spøger med.
Håber sq at folk er fornuftige nok og går til læge med sådan noget. Venter man for længe kan det gå rigtig galt..

Angående ovenstående, Tager han ikke fejl? -jeg har hørt om amputeringer ved KOLD BRAND, men ikke ved Helvedes Ild, nogen bliver ikke helbredt ved alm. lægehjælp, hvilket vel kan føre til at prøve det alternative, for at kunne sige at alt bliver forsøgt.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-02-07 14:47

"Norske brystdråber tager alt" ..........yes også kørekortet. Bedre morgenbitter findes ikke.

->Baltzer

Det kan knibe med at indse hvordan en behandler, der anvender "næsten" gratis standardhjemmeside, med bunker af stavefejl, skal tages alvorligt. Når "man" så ydermere udvider med tyvstjålet reklamering på f. eks. kandu knækker filmen helt.