/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
er PSU gået?
Fra : Vatos
Vist : 705 gange
200 point
Dato : 24-02-07 19:34

Min PC er helt død. Den reagerer ikke på når jeg trykker på tænd/sluk knappen.

Jeg kan se at der er lys i dioden på motherboardet når stikket sidder i.

Jeg har i dag rykket rundt på nogle blæsere og bla. sat en anden blæser i min strømforsyning. Denne blæser er mindre effektiv end den anden, men PC har kørt fint i flere timer. Da jeg kom ind her til aften så var den død.

Er det min strømforsyning der er gået? hvordan kan jeg tjekke det?

PS: Det haster lidt, da min kæreste har en fil hun skal bruge på PCen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-02-07 19:55

Det der med at flytte rundt med blæsere, hvad har du flyttet og hvorhen ? Jeg tror ikke PSU er død når du får lys på bundkortet, i sommer satte jeg en ekstra kabinet blæser i, og satte den i et stik på bundkortet, min computer var lige så død som din, flyttede stikket til blæseren og kører nu derudad, du kan læse mit spørgsmål her: http://www.kandu.dk/Spg91315.aspx

Kommentar
Fra : Vatos

Dato : 24-02-07 20:02

Jeg har nu prøvet at koble alt fra strømforsyningen på nær en blæser, og det hjælper heller ikke.

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 24-02-07 20:26

Hej.
Har du prøvet at skille strømforsyningen ad. Det er let nok.
Inde i den sidder en lille galssikring (sandsynligvis da, men nyere forsyninger har termosikring).
Du har jo nok ikke en reservesikring, men kan måske finde en at "låne" i køkkenmaskiner el. a.
Skulle det være den, har jeg nogle, men bor i Randers, og kan nok ikke sende hurtigere, end du kan købe på mandag.
VH
Leif
PS. Prøv endelig ikke at kortslutte sikringen

Kommentar
Fra : Vatos

Dato : 24-02-07 20:36

Jeg har haft psu'en skildt ad og kunne ikke umiddelbart se en sikring.

Det er følgende model:

Switching Power Supply
LC-A400ATX

Kommentar
Fra : Vatos

Dato : 25-02-07 12:51

Jeg har nu sat en gammel 300W PSU i, og nu kører den igen.

Nu skal jeg ud og finde en god lydløs PSU

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 25-02-07 14:26

Godt du fik løst problemet, ang. ny PSU så prøv at se her: http://www.prishammeren.dk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-02-07 14:30

Du kan ikke finde noget der de er åbenbart udgået af sortimentet, de havde ellers gode og billige strømforsyninger

Godkendelse af svar
Fra : Vatos

Dato : 03-03-07 21:07

Tak for svaret o.v.n..