/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
kørt galt hvad er bøden/straf
Fra : tiemaster
Vist : 1972 gange
50 point
Dato : 22-02-07 12:06

hej sidste søndag kørte jeg desværre galt kørte over hajtænder og smadrede min bil og en anden bil. nogen der ved hvad straffen/bøden er for det. dem jeg har spurgt er noget uenige nemlig.

vh Tiemaster..

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-02-07 12:14

- der er mange ting der spiller ind:
- var der spiritus indblandet?
- talte du i telefon?
- var du ved at rydde op på bagsædet?
osv osv...

Men en ting er sikkert, du få ikke livstid og udvisning

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 22-02-07 12:15

ingen spiritus
ingen telefon eller noget

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-02-07 12:28

Jeg tror du får en betinget frakendelse af kørekortet, da du ikke har overholdt din vigepligt.

Men hvad sagde politiet, hvis de har været indblandet ?

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 22-02-07 12:28

Hvis du ikke har overholdt din vigepligt kan du godt regne med bøde og ny køreprøve.

Havde en kollega der ikke overholdt hans vigepligt med det resultat at han blev påkørt. Og han skulle op og ha en ny køreprøve.. Ved ikke om det gir et klip også i dag men mon ikke.

Men held og lykke med det..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-07 12:29

Der er ingen fast bødetakst....

I størrelsesorden betinget frakendelse og en månedsløn......

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-02-07 13:38

Klip i kortet, orienterende køreprøve, betinget frakendelse i et par år og en bøde i størrelsesordenen ca 5000,-

mvh dova

Kommentar
Fra : alka

Dato : 22-02-07 13:38

Prøv dette link: politiet.dk - derinde gætter de ikke!

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 22-02-07 13:41

Citat
Du får et klip, hvis du:
Overtræder reglerne om vigepligt

Citat
Hvis der sker et trafikuheld i forbindelse med din forseelse, eller din forseelse har medført fare for andre, afgør politiet, om du i stedet skal frakendes førerretten

http://www.sikkertrafik.dk/2d143e80

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-07 13:49

Citat
Prøv dette link: politiet.dk - derinde gætter de ikke!

Hvilket link !!!!!!

Næh - de gætter ikke - de ville heller aldrig svare på et sådant spørgsmål....

Men bare rolig - det rigtige svar kommer med post eller stævningsmand.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-02-07 13:52

Ja jeg tror også en betinget frakendelse af kørekortet i 2 år og en bøde. Vær sikker på at du nok skal få besked.

Men hvis det bliver til en betinget frakendelse af kørekortet, så kan du jo med det samme starte forfra med køretimer/teori

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-02-07 13:54

Med mindre du har en færdselsdom i forvejen.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 22-02-07 14:11

I 2001 skete det samme for mig.. Men det var jo før "klippe kortet". Jeg fik en bøde på 1500kr (nedsat til 700,- fordi jeg var under uddannelse), en betinget frakendelse af kortet i 2 år og skulle til ny køre og teori prøve. Men, hvis politiet ikke var/er indblandet, så er det "kun" et forsikrings spørgsmål..

Hvis politiet er med i sagen, så skal det først afgøres ved et retssag! Så der er ikke nogen fast afgørelse/straf.

Men det er sgu træls når uheldet er ude - kan jo ske for de bedste

- Anden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-07 14:16

Citat
kan jo ske for de bedste

Naaaahhhh

Kun de næstbedste

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 22-02-07 16:07

aaarrrrhhh det værste der kan ske er en kontrolerende køreprøve

Godkendelse af svar
Fra : tiemaster

Dato : 22-02-07 16:12

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 22-02-07 16:45

Lige en ting, bare for at blande mig.. Sorry!

Men det tur i retten, som du nok får.. Det kan altså være træls

Havde selv en dårlig oplevelse med det dengang med mit kørekort og har været med for at overvære et par retssager med en rod af en kammerat. Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men nogle dommere er altså ikke særlig rimelige eller sjove for unge mennesker

Held og lykke, det er ikke det sjoveste du har været ude for - selvforskyldt eller ej!

- Anden