/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hjælp til opgave...
Fra : louie2003
Vist : 465 gange
50 point
Dato : 22-02-07 11:17

Hej! Et hurtigt spørgsmål: Hvis man overvejende skal lave videobearbejdning på sin computer, hvilket af disse tre typer grafikkort egner sig så bedst: Svarmulighederne er (på tysk - det er en tysk opgave ) On-board-Karte, Business-Karte eller Spiele-Karte? Jeg gætter selv på Spiele-Karte, men jeg kunne godt bruge nogle argumenter til min besvarelse...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-07 11:35

Det var en lidt besynderlig måde at dele grafikkort op på.........

Rent teknisk kan de være lige gode alle.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-07 11:38

Hvad skulle de 3 benævnelser dække over...... ??????

Kommentar
Fra : louie2003

Dato : 22-02-07 12:07

Tja, jeg er også lidt på bar bund... Opgaven lyder slet og ret: Für welche der drei Grafikkarten würden Sie sich entscheiden, wenn Sie überwiegend Videobearbeitung machen möchten? Begründen Sie Ihre Antwort. On-Board-Karte, Business-Karte oder Spiel-Karte

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-07 12:13

Er det blot en tyskopgave ?????

Altså en sprogopgave.....

Så er løsningen.... Onboard-karte (det er til en komputer)

Buisiness-karte er et visitkort

Spiel-Karte er et spillekort (klør 5 osv...)

Kommentar
Fra : louie2003

Dato : 22-02-07 13:20

Nej nej, det er skam en del af et fjernstudium i digital videoproduktion. Vi har bare om computerens bestanddele i denne lektion...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-07 13:23

De korttyper er ikke noget der findes i alment tysk sprog.....

Hvad i himlens navn skulle de dække over ??????

Så må svaret jo blot være at det er uden betydning - det er andre ting der tæller....

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-02-07 15:06

Asus V9180 Video Suite

----

refi, du er herlig

Onboard-karte = indbygget grafikkort på motherboard

Buisiness-karte = mest beregnet til den grafiske branche

Spiel-Karte = omvendt kasket, 12 liter cola og Counter Strike...

- Klør 5!!! Jeg tror du "misforstod" med vilje, ik' ?

Kommentar
Fra : louie2003

Dato : 22-02-07 15:13

Hej Stouenberg! Såå... hvad tror du jeg skal svare?? Spiele-Karte velsagtens? Kan man ikke sammenligne de avancerede computerspil med video? 3D?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-07 15:31

Både ja og nej.....

Det "klodsede" er jo at man kalder dem GRAFIKKORT - og det er det jo ikke

Et Videokort og et grafikkort er IKKE det samme.....

Derfor også min første kommentar

Citat
Det var en lidt besynderlig måde at dele grafikkort op på

Og derfor beskrivelsen

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 01-03-07 20:28

Jeg vil nu os sige Spiel-Karte da som Louise selv siger har noget med video/3D/spil at gøre.

Kommentar
Fra : louie2003

Dato : 01-03-07 20:36

Nu bliver jeg rigtigt forvirret... havde faktisk besluttet mig for at skrive, at det var stort set ligegyldigt hvilket grafikkort man har. Altså at et on-board kort var lige så godt som et kort til spil... Jeg mangler stadig nogle gode argumenter...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-03-07 21:04

Citat
Vi har bare om computerens bestanddele i denne lektion

Så har i også gennemgået NETOP de 3 korttyper......

Så du må definere HELT klart HVAD formålet/egenskaberne er for de 3 typer - eller er det jo svært at vide HVAD de kalder HVAD.....

Det er ikke benævnelser der bruges i det danske sprog.

Desuden er det ulogisk at bruge 2 engelske udtryk samt ET tysk....

Kommentar
Fra : pander45

Dato : 15-05-07 15:28

Jeg ville vælge business carte, bare for den grund det siger at hvis man vil lave forretning af redigeret video så skal man købe et dertil kort, så busines karte. Vil godt høre svaret.Tyskere er sjove de vil helst tysk, den er tricky.
Hilsen pander

Kommentar
Fra : louie2003

Dato : 15-05-07 15:40

Jeg ni ud af ti mulige points for at svare, at et on-board kort på en forholdsvis ny PC er godt nok til digital videoproduktion. Jeg nævnte desuden, at det var vigtigere med en hurtig/stærk CPU og masser af RAM.