/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tuning af min Puch Grand Prix
Fra : RasmusJ13
Vist : 718 gange
100 point
Dato : 20-02-07 22:17

Vil gerne vide hvordan man: Plæner topstykket, Pusser skyllekanalerne og div. andre ting

Skriv hvad man kan gøre og hvordan man gør det, det vil være en stor jælp, mange tak :)

Accepteret svar
Fra : Puch1

Modtaget 110 point
Dato : 20-02-07 22:48

Plan topstykket - Find en flise og begynd at fil, til der er ca. en halv mm. tilbage, så finder du et spejl eller et andet matriale der er 100% plant, der ligger du så et meget fint stykke sandpapir og begynder at file til det er 100% plant.
Puds indsugnings kanalen med noget smærgelardet, så den skinner og er 100% glat, det samme gør du med udst. kanalen. Til skyllekanalerne kan du også med lidt held gøre dem lidt pænere, men der er ikke meget plads, køb i stedet et filesæt til en boremaskine og begynd at fil. Men du må ikke file dem 100% da den rughed kanalerne har er med til at forstøve benzinen bedre i forbrændings kammeret.
Stemplet skal der files 2 mm. ved udst, kanalen http://members.tripod.com/~knallert/stempel.html

Og som jeg ved har du tun udst. Hilsen Puch1 (Jonas) :D
Når den er blevet planet, skal der muligvis et andet tændrør i.

Godkendelse af svar
Fra : RasmusJ13

Dato : 20-02-07 22:59

Tak for svaret Puch1.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-02-07 23:08

Ja du må jo ikke kører på vejen så men hvad med plumpen i cylinderen og gearing det er klart det der giver noget sammen med en evt.større kaburator. Planing giver en hårde kompression og derved lidt mere optræk Hvis du også laver de andre ændringer kan det give en 5 km i timen men er også meget hårdt for krumtoplejer.
Mvh Sune