/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Anlæg i bilen...?
Fra : Always8382
Vist : 514 gange
100 point
Dato : 18-02-07 20:01

Halløjsa derude...

Skal ha monteret større anlæg i vognen.

Indholdet er flg.

Radio med 2 linie udgange

1 x 5 kanals forstærker
1 x 2 kanals forstærker

2 x 6*9 højtalere
2 x 6*4 højtalere
2 x 10" sub

Skal jeg ikke montere de 2 6*9ere og de 2 6*4ere på den 5 kanals forstærker. Og så lade de 2 10" subs køre på den 2 kanals forstærker. Eller hvordan for jeg den bedste lyd i vognen...

Takker.

Klaus---

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-07 20:11

Husk nu de nye regler der kommer.....

Mobiltelefoni var kun starten

Kommentar
Fra : Always8382

Dato : 18-02-07 20:14

Ikke forstået???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-07 20:17

Næste skridt er rygning under kørsel og dernæst kommer musik der bliver begrænset til 50 db

Kommentar
Fra : Always8382

Dato : 18-02-07 20:19

Kan kun citere en Carlsberg reklame: "Nyd det, lige så længe det varer"....

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 18-02-07 21:17

hejsa
jeg har lige stillet spørgsmålet til min bedre halvdel som kender til det med anlæg og han siger at det du skriver er den rigtige måde at gøre det på , subbassen skal sættes til sin egen forstærker som du skriver. for du skal bruge de 4 kanaler på din fem kanals forstærker til resten. og så virker det som en 6 kanals forstærker.

venlig hilsen chicapigen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-02-07 12:48

Hvis nu du fortæller lidt om hvad det er for noget du vil installere, vil det være lidt nemmere at komme med et forslag. Hvilken bil er det iøvrigt? Hvor meget plads må snuppes i bagagerummet?

Ellers hedder rådene:

Tag dig god tid.
Brug ordentlige kabler
Tag dig godt tid
Husk sikringer helt oppe ved batteriet
Tag dig god tid
Strøm og line kabler må/skal ikke trækkes sammen.

Men ellers ville jeg umiddelbart gætte på to speakers i hatte-hylden. To i fordørene. Et par tune-up diskanter i forruden. En båndpass-subwoofer i bagagerummet med to ånderør op i hattehylden. Den kraftigste forstærkerdel skal trække sub, via et low-pass filter. Eventuelt eksperimenteres med highpass, idet mindste på hattehylde HT'erne. Dørene kunne køre fuldtone. For at få tålelig lydtryk ud af båndpass'en skal enhederne nok sidde side by side i baffelen, selvom kabinettet derved bliver større end push pull. Men push pull er jeg bange for ikke er effektfuldt nok med 10".

Hvis du oplyser Thiele/small parametrene skal jeg lave en beregning.

Kommentar
Fra : Always8382

Dato : 20-02-07 21:15

Det er 5 dørs Primera. Og opstillingen er som du har gættet...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-02-07 08:35

Hvis du oplyser Thiele/small parametrene skal jeg lave en beregning. På basserne altså