/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Kan ikke finde ny ekstern
Fra : allanni
Vist : 657 gange
300 point
Dato : 18-02-07 17:04

Har ekstern sandberg USB 2.0 harddisk.
Har installeret driver, her kvitteres med ok.
Kræver formatering, man kan ikke se den nye harddisk i denne computer eller computeradministration.
Hvordan finder jeg den?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-02-07 17:07

Gør den klar i diskhåndtering under administration. Marker disken opret en partition og formater.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 18-02-07 17:08

HVis den er formateret - ellers gør det.
Da det er RAW disk er det ikke sikkert den kan ses.
Kontrolpanel - søg efter NY hardware

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-02-07 17:30

Har du fundet det.

Ellers

Start - Højreklik Denne Computer - Administrer - Diskhåndtering - Højreklik disken - Opret partition -Følg vejledning.

Kommentar
Fra : allanni

Dato : 18-02-07 18:10

Jeg kan IKKE se den i diskhåndtering. Her har jeg kun c for harddisk og d for dvd-drev - ikke den eksterne.
Jeg har prøvet at søge efter nyt hardware. Det hjælper heller ikke.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-02-07 18:20

Når du pluger den i usb stikket kommer pcen så ikke og siger der er fundet ny hardware og installerer den.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-02-07 18:24

Undskyld men du har vel tændt for den, ellers strømforsyningen er sat til. Bare lige for at være sikker

For det er sommetider de mest elementære fejl det kan være.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 18-02-07 18:28

Start/højreklik på - denne pc/ admin/ diskhåndtering//////////
se efter handling/ hardware forandringer. //menu-linien...

Og du er sikker på du har USB 2

Kommentar
Fra : disken

Dato : 18-02-07 18:34

Start/højreklik på - denne pc/ admin
samme sted, findes der en LOGBOG, se efter FEJL der,
og eventuelt send en videre til MS.
Men TRO ikke de har et godt råd.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-02-07 19:21

Hvilket styresystem benytter du ...........98 /ME / 2000 / XP
Hvis du installerer så skal comp genstartes og så først sættes USB stikket ind og der tændes for eksterne HD

Den skal så kunne ses Her:
H-klik på denne comp og vælg administrer
og så vælg diskhåndtering

Her er en lille vejledning.
http://tips.bsjh.dk/diskhaandtering/index.htm