/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Gratis bogføringsprogram?
Fra : alunde
Vist : 2805 gange
100 point
Dato : 16-02-07 08:43

Engang i efteråret læste jeg en artikel i Børsen om et gratis danskudviklet bogføringsprogram. Selvfølgelig kan jeg ikke længere huske hvad det hed.

Håber der er nogen der kan hjælpe...

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 16-02-07 09:32

Summa summarum - det er dog kun gratis til nogle få posteringer, herefter skal du betale for det.

Kommentar
Fra : alunde

Dato : 16-02-07 09:36

Citat
Summa summarum - det er dog kun gratis til nogle få posteringer, herefter skal du betale for det.

Hmm... jeg kender Summa summarum... men det er desværre ikke den jeg tænker på. Det er noget der lige er kommet her i efteråret 2006, og som var omtalt i Børsen (i november, tror jeg nok)

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 16-02-07 09:46

Azlani?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-02-07 10:45

http://www.ideawins.com/home.html

du kan læse lidt om det her:

Citat
Gratis bogføringsprogram fra MicrosoftJa, du har læst rigtigt. What's the catch? Tjah, måske vil Microsoft få folk til at blive ved deres Office-pakke, for i hvert fald samarbejder deres bogføringsprogram perfekt med både Word og Excel. Og programmet kan meget mere end bare at bogføre.

Programmet kan alt, hvad den lille virksomhed har brug for, når det drejer sig om bogføring, fakturering, oprettelse af betalingsknapper osv. Lækker, intuitiv brugerflade, lige til at gå til.

Desværre for os danskere er programmet på engelsk (US), men mon ikke, at mange kan få glæde af det alligevel?

Se videoen, og hent programmet herfra: www.ideawins.com/home.html - jeg har ikke selv prøvet programmet, da det ikke findes til Mac. Med lidt held kommer det samtidig med Office 2008 til efteråret 2007.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-02-07 15:44

Hvis det er til foreningsregnskaber, så kan regnskabsprogrammet VIG klart anbefales. Det er gratis.

http://www.vigforeningsprogram.dk/

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 19-03-07 12:39

Hvad har du fundet ud af?

Kommentar
Fra : alunde

Dato : 19-03-07 13:18

Jeg er desværre ikke rigtig blevet klogere.... det er nogen fine bud I kommer med, men desværre ikke lige det jeg ledte efter.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 21-03-07 02:52

Hvis du er børsen-abbonnent kan du jo logge ind, og lave en søgning på "bogføringsprogram"...denne giver to hits - men som ikke-abbonnent kan jeg ikke lede dig videre....

Kommentar
Fra : bullerbedste

Dato : 22-04-07 12:02

Jeg mangler et lille gratis bogføringsprogram eller en gratis kassekladde til en mindre virksomhed der driver et par solcentre.

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 22-04-07 18:23

Køb en kassebog. Den koster 49 kr, og vil dække dit behov fint.