Hvis du kan trække plejestangen frem og tilbage, så er den død for laang tid siden.
Normalt kan man slet ikke mærke det lille slør der kan komme i plejestangslejet.
Så holder man krumtappen frit ud i luften, holder kun på plejestangen og står stille med en hammer på toppen af plejestangen.
Hvis du hører på klik fra plejestangslejet, så er det slidt og skal skiftes.
Oftes kan det ikke batale sig at skifte plejestang eller plejestangleje, men skifter hele krumtappen.
Anyway, hvis du vil skifte lejerne, så få nogle racer lejer som er lukkede!!!!!!!
Da jeg skiftede lejer på min Monza i 1997, der gik det lidt galt, fordi jeg glemte afstandsringene mellem krumtap og lejer, og så havde den en hvæsene hyletone.
Der findes forklaringer på hvordan man skifter lejer mange steder på nettet.
Husk dog ALTID at lejerne SKAL i motorblokken først.
Det er meget vigitgt.
Det er ivørigt mig der har lavet den ene guide, som der er link til ovenover.
Held og lykke.
ps. skift kun lejerne hvis du er sikker på at de er defekte, eller hvis du planlægger voldsomt tun.