/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
gasbeton
Fra : hanneellis
Vist : 1518 gange
100 point
Dato : 14-02-07 11:25

Hvordan giver jeg mit gasbetonhus en pænere overflade udvendig?.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 14-02-07 12:03

Maler det.....

Eller sætter "skaller" på

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 14-02-07 12:04

Maler med almindelig udendørsakrylmaling. Jeg malede et stort maleri på et husmed forskellige overflader. Der hvor huset var kalket holdt det dårligst. Gasbeton kan du evt grunde med forankringsgrunder, der er en tyndtflydende væske der binder alt løst, og trænger godt ind i gasbeton. derefter kan du male som om det er store sandstenskvadre eller marmorsten.

Du har også mulighed for bare at pudse dine væge, og evt male dem med acryl el cementmaling.

Du har også mulighed for at skære figurer og ornamenter ud i gasbetonnen, og derefter forstærke virkningen med maling.

Selv ved en maling af store flader, kan du gøre noget interessant med maling. vælg en forholdsvis ren farve til husets flader. I vinduesnicherne og dørnicherne tager du skyggefarven til den du har brugt til fladerne. Er der fremspring kan du vælge en anden farve der giver en smuk kontrast, og husk skyggefarven. Er der flere trin frs yderste fremspring til indersteflade, lader du ogsåfarven lave samme antal spring. Hver farve skal have sin skyggefarve. Planlægges det i forvejen, er det ikke ret meget dyre at gøre din bygning meget mere spændende.

Er du interesseret, kan du sende et billede fra hver side af huset, og fortælle hvilke farver du bedst kan lide, og jeg vil hjælpe med at farvesætte huset.

Mvh

A.C.Rosmon
a.c@rosmon.dk

Godkendelse af svar
Fra : hanneellis

Dato : 14-02-07 12:57

Tak for svaret refi.
Mit hus er allerede malet hvidt, så jeg er interesseret i at vide hvad skaller er??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-07 13:15

Skaller er mursten i "skiver".....

Det ser 100% ud som mursten
Det er mursten
De er meget tynde og må sættes på uden tilladelse.. (lidt som fliser)
Bruges også som "pejsevægbeklædning"

Forsøgte lige at finde et billede, men prøv selv at søge.....

Dit byggemarked har den....

Findes i alle farver og materialer som mursten.....

Kommentar
Fra : refi