/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Tror I på konceptet?
Fra : reneborup
Vist : 672 gange
20 point
Dato : 12-02-07 20:52

hey allesammen

Jeg har sammen med 2 investorer startet www.fooddirect.dk. Butikken startede for 3-4 mdr. siden og der er gået en del tid med at finde de rigtige leverandører osv. men nu er firmaet gået ind i fase 2 - nemlig markedsføring.

Syntes dog det kunne være sjovt at høre Jeres generelle mening om konceptet?

Er det noget I ser en fremtid I?
Holder konceptet i Danmark?
Passer produkterne til profilen?

håber I vil smide en kommentar og dermed give en hånd med på vejen

På forhånd tak

Rene Borup

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 21:00

For det første skal du huske når du skriver hjemmesideadresser IKKE at sætte punktum efter - så virker de ikke....

Ydermere er det vel bare reklame for eget firma.....

Tror ikke folk har den store tillid til at købe den slags på nettet.....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-07 21:03

Jeg syntes godt nok, at det er et meget specielt varesorrtiment, men konceptet minder jo om www.torvet.dk som kører og appellerer til den travle dansker, der har svært ved at nå det hele.

Spørgsmålet er vel om jeres varer kan få en tilstrækkelig omsætning i modsætning til Torvet der har et bredt almindeligt udbud.

Du har et punktum efter dk i linket så det virker ikke direkte.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-07 21:06

Torvet har også hjemsted i Nørresundby så I får kamp til stregen og I skal nok finde en webhosting med større kapacitet for den hakker allerede.

Accepteret svar
Fra : rosekamp

Modtaget 30 point
Dato : 12-02-07 21:19

Nu er der jo ikke så meget at vælge imellem og jeg synes det er alt for dyrt, så jeg ville ikke benytte det. Der er også et problem med de intervaller I har på kødet. F.eks. kan man købe en oksemørbrad på 2200-2400 g. for 479,90 og en oksemørbrad på 2400-2600 g. for 519,90, hvorved man i realiteten kan være heldig at få en på 2399 g. for 479,00 og uheldig at få en på 2401 g. for 519,90 - altså en prisforskel på 40,90 på 2 gram. Måske det var mere fair med forskellige kilopriser, så vælger man nærmest selv, hvilken rabat man vil opnå?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-02-07 21:24

Et bredere sortiment er nødvendigt. Leveringsprisen er lav, snublende lav.
Det kan vælte omsætningen. Torvet.dk er omtalt, en anden www.intervare.dk
med dagligvarer tar 145 for levering.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 12-02-07 21:36

Tihi... I er nået til markedsføringen - så I reklamerer lige lidt på Kandu..

Sjovt lille trick

Vaxen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-07 21:45

Jeg er bange for at det er antireklame.
Der er jo heller ingen DK kort betaling og så mangler der så vidt jeg kan se oplysninger om fortrydelsesret i forbindelse med køb og mangel på samme ved køb af levnedsmidler mv.
Området hvor der leveres er alt for småt da det kun er syd/sydøst for Aalborg.

Jeg tror at kimbrerne er for forsigtige til at hoppe på de varer.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 12-02-07 22:08

Og dét her

Citat
Præsentation af varer sammen med en pris på www.fooddirect.dk er ikke et bindende tilbud, men blot en opfordring til at gøre tilbud. Købers bestilling af varer fra www.fooddirect.dk udgør ikke en bindende accept, men derimod et bindende tilbud til www.fooddirect.dk om at købe varen på de oplyste vilkår.

forstår jeg overhovedet ikke hvad betyder?!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-02-07 01:24

Husk lige at "postordre" hvor man ikke kan bese varen forud ved lov giver kunden 14 dages returret.
Dine handelsbetingelser duer ikke.
Jeg ville ikke købe varer til de priser ubeset.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 13-02-07 07:23

Citat
Husk lige at "postordre" hvor man ikke kan bese varen forud ved lov giver kunden 14 dages returret.
Dine handelsbetingelser duer ikke.
Jeg ville ikke købe varer til de priser ubeset.

Gælder det virkelig også ved fødevarer?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-07 11:08

Fortrydelsesret: Nej det gælder ikke fødevarer, og det skal stå der. Fortrydelsesret gælder kun varer der ikke er til løbende forbrug.
Fortrydelsesretten ved fjernkøb er jo for at kompensere for at kunderne ikke kan se hvad de køber og supermarkedet pakker jo heller ikke smør eller mel ud så kunderne kan se det.

Man kan jo for eksempel heller ikke have 2 års reklamationsret på noget der har en max. holdbarhed på 8 dage.

Godkendelse af svar
Fra : reneborup

Dato : 14-02-07 18:11

Tak for svaret rosekamp.

Det er taget til efterretning

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 14-02-07 18:34

Det var så lidt. Jeg håber I får det op at køre på den ene eller anden måde. Jeg synes den slags forretninger er et ganske udmærket koncept for dem, der prioriterer at bruge sin tid på andet end at handle. Personligt elsker jeg at handle og ved lige nøjagtig hvilke kilopriser jeg skal gå efter på hvilke varer - ja, jeg henter faktisk tit 4-5 kg. af gangen af forskelligt kød i Metro og selv skærer det op til det jeg skal bruge det til - så kan jeg nemlig spare mange penge

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-07 18:51

Tja, jeg har handlet nogle gange på www.torvet.dk som har mange flere varenumre, men slet ikke nok.
Ja og så leverer de i mit område i modsætning til jeres koncept. Var de tikke bedre at sælge kalk for det har i jo nok af i området

Kommentar
Fra : reneborup

Dato : 15-02-07 17:06

He he bjarne....

Så tror jeg vi skal have udvidet vores leveringsområde en smule ellers er det vist som at sælge sand i Sahara...

Anyway.... Så gør vi alt hvad vi kan for at skabe kontakt til flere leverandører så vi kan udvide vores varesortiment. Dog er det ikke ravl og krat vi er interreseret i, idet vi kun vil og ønsker at markedsfører os på specialvare og delikatesser som ikke er at finde i det "ordinære supermarked"