/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / OS/2 / Spørgsmål
10  thomas2610 100
Linux!
Fra : teh_nixc
Vist : 416 gange
100 point
Dato : 08-02-07 17:01

Hey piger og drenge! :P

Jeg er ved at være træt af Windows XP, og har efterhånden fået så meget dårligt afvide om Vista at det ikke skal installeres på min computer. FX en af mine venner har lige fået Vista og han har kun haft problemer med det, han har haft det installerede på sin bærbar og stationær, mange mange problemer.... :S

Jeg kunner derfor godt tænke mig at få installerede Linux måske, men er ikke sikker på noget, derfor kommer min spørgsmål nu, da det kan være at der er en af jer der har Linux:
1. Kan Windows programmer køre under Linux, fx Mcafee internet sec., MSN og World of warcraft?
2. Hvilken Linux skal jeg anskaffe? og er det gratis?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-02-07 17:14

En af de nemme Linux-udgaver synes jeg er ubuntu som kan hentes på og brændes på en 700 Mb CD og køres direkte uden at blive installeret. Samme CD kan også installeres og har bl.a. et program som hedder wine og det kan køre windowsprogrammer.
Her er et forum som handler om ubuntu:
www.ubuntudanmark.dk og der er et par dygtige folk derinde.

Jeg er selv lige begyndt at køre ubuntu på en ekstra HD i skuffe så den kan tages ud og så kører comp. windows som sævanlig.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-02-07 17:23

Du kan også kigge med i denne tråd hvor der snakkes ubuntu.
http://www.kandu.dk/Spg98771.aspx

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 08-02-07 20:16

God ide, har jeg også tænkt på.. Henter det sgu også lige

- Andn

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-02-07 23:16

Som der står mange steder så kan man lave dual boot.
Men jeg foretrækker harddiskskuffe - så det er mig ser styrer styresystemet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-02-07 23:17

Jeg glemte det vigtigste........................

Ja det er fuldstændig gratis og uden bagtanker eller reklamer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-02-07 03:20

Som e.c vil jeg også anbefale Ubuntu, du kan prøve den uden at instalere, brænd den som iso fil på en cd og start fra cd skuffen, hent den her: http://www.klid.dk/ftp/ubuntu-cd/6.10/ klik på den øverste blå linie, det er en stor fil og jeg vil anbefale dig at bruge Free Download Mamager: http://www.freedownloadmanager.org/download.htm for at der ikke skal gå kludder i hentningen, læs her hvordan du spiller WOW med Ubuntu: https://help.ubuntu.com/community/WorldofWarcraft jeg har ikke selv instaleret Linux endnu, (kører Ubuntu fra cd skuffen) men det kommer, min gamle computer kan ikke trække Vista.
Både Free Download Manager og Ubuntu er gratis

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-02-07 03:27

Lige et tip il et gratis spil som kan spilles med Linux på computeren http://www.alientrap.org/nexuiz/
Jeg hentede her, brugte mirror 2: http://www.gsnw.de/?section=files&action=file&fileid=2 jeg læste om det på www.nettips.dk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-02-07 13:47

På Comon er der en video interview med formanden for KLID (Kommercielle Linux-interessenter I Danmark) http://www.comon.dk/index.php/news/video/id=29983

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-02-07 02:19

Hvordan går det med din Linux afprøvning ? Er du kommet igang ? Jeg har instaleret Ubuntu, du spørger om World Of Worldcraft, det er der svaret på, du spørger også om MSN, jeg bruger A MSN der er en messenger for Linux, den ligner den fra Windows og når du har logget ind, står alle dine kontakter der.
Du må gerne deltage i dit spørgsmål, så vi ved om der er noget du kan bruge !!!