/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Skoda Octavia 1999
Fra : karsten4
Vist : 1641 gange
100 point
Dato : 08-02-07 08:49

min bror har sådan en, den har det problem at nogen gange så virker instrumenterne overhovedet ikke, han tog en snak med den forhandler, som han havde købt den af, han gav den et slag på instrumentbordet over spedometret, så virkede det, han kendte godt fejlen, men ikke løsningen, det er jo ikke løsningen at gå og slå på instrunentbrættet, han har prøvet snart alle muligheder for at finde fejlen, der må jo være en løs forbindelse, forhandleren vil naturligvis bare sælge ham et nyt instrument til flere tusinde kroner.
kender nogen mon sådan et problem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-07 10:49

Har han købt den der fra NY ????

Eller var den brugt....

Kommentar
Fra : karsten4

Dato : 08-02-07 14:01

den er købt brugt, men garantien var slut da problemet begyndte, det startede med at komme en sjælden gang og kun kort tid, hvor instrumenterne ikke virkede nu er det næsten hele tiden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-07 14:15

Hvis firmaet er kendt med problemet er det "lidt" dårligt....

Men en "notits" i den lokale får måske firmaet på andre tanker....

Kommentar
Fra : karsten4

Dato : 08-02-07 22:02

ja det kan godt være, men det er nok ikke lige det jeg/broder føler kan bruges til noget, det der skal til er noget teknisk snilde en, som kender til problemet. Jeg havde engang nogenlunde samme problem med en audi 100 den havde simpelthen brændt en printbane, den lagde jeg en lus over, så var problemet løst. Problemet var jo heller ikke ukendt for skoda manden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-07 23:02

Så har vel også løsningen ????

Kommentar
Fra : karsten4

Dato : 09-02-07 07:45

ja selvfølgelig har han løsningen, det er da bare og købe et komplet arangement til flere tusinde kroner, "det det drejer sig om det er at finde fejlen". Jeg tror ikke de kan på et skoda værksted, de kan bare udskifte, det vil også blive alt for dyrt, med den værkstedstimeløn nu om dage.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 09-02-07 14:30

Du tilrådes at henvende dig hos en autoelektriker. Fejlen er formodentlig en stelforbindelse til panelet, svigter den går hele panelet ud, ved at koble en stel forbindelse med en prøveledning udenom det hele kan en sådan fejl konstateres m.v. h. K.

Kommentar
Fra : tommyreimer

Dato : 11-02-07 02:24

du skal nok lytte til kogalejy jeg vil have sagt det samme