/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Asus, LG eller Samsung
Fra : DeltaFZwo
Vist : 598 gange
100 point
Dato : 07-02-07 23:41

Jeg har kigget på tre forskellige skærme og de er alle ret nye. Jeg regner ikke med at nogen af jer har prøvet dem alle sammen så jeg vil gerne bare have nogle erfaringer med hver af de tre mærker. Skærmen skal bruges til at spille på og til billedbehandling. Herved vil jeg gerne have en hurtig skærm og en med gode farver. Det er nok mest det med farverne jeg vil høre lidt om

Link til de tre kommer her:
http://www.edbpriser.dk/Products/Compare.asp?Similar=false&Products=306682&Products=307883&Products=240524

Hvis i ikke kan se linket så hedder de:

ASUS MW221U
Samsung SyncMaster 226BW
LG L226WTQ-WF

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 08-02-07 00:20

Hej. jeg har en samsung SyncMaster 711Mp . Den er gode og virker super flot.
Hav der godt.
mvh
pk2dk99

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-02-07 00:42

Jeg har haft gode erfaringer med Samsung syncmaster

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-02-07 09:13

Jeg har 2 Samsung syncmaster 950p 19" som er gode gamle skærme.
Jeg har ikke hørt noget dårligt om LG

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 09-02-07 19:43

Helt klart Samsung.. der er ikke noget at diskutere.

Accepteret svar
Fra : bsservice

Modtaget 100 point
Dato : 11-02-07 00:44

Okay,

Asus: God og normal billig skærm, perfekt til kontor og lettere spil (min erfaring).

Samsung og LG tager jeg sammen, da disse to skærme er meget lig hinanden i kvalitet, en anelse dyrere end Asus, men det er jo mastodonterne inden for LCD skærme. (Begge gode skærme)

Til meget hurtige spil skal opdaterings frekvensen ikke være højere end 8 ms.
Kig efter kontrast forhold (så højt som muligt).
Kig efter lysstyrke (så høj som mulig).

Det er meget godt at bede om andres mening, men det er ligesom HI-FI anlæg, gå ud og Lyt (se i dit tilfælde) og vælg den du syntes bedst om. Da der ikke er to øjne der ser ens!

Held og lykke.

Godkendelse af svar
Fra : DeltaFZwo

Dato : 11-02-07 11:25

Tak for svaret bsservice.