/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Skærmtrolden Hugo
Fra : hi9eking
Vist : 946 gange
20 point
Dato : 07-02-07 21:03

Hey . Jeg har ledt og ledt over alt på nettet men jeg kan ikke finde den gamle gode skærmtrold.
Jeg har købt Hugo Classic 1 i håb om at det var det, men i det, springer man historien over.

Er der en der ved hvor man kan få det originale, hvor man får det hele?
altså historien så man ikke kan springe i banerne og sådan..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-02-07 21:14

nææ- de er vel til salg et eller andet sted - men kig lige her

http://www.hugo-net.com/HugoNet.php?content=games.htm&S_ID=

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-02-07 21:19
Kommentar
Fra : hi9eking

Dato : 07-02-07 21:29

ja men man kan vidst ikke købe de gamle.. jeg har jo det som jeg troede var det men jeg vil gerne ha det originale

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-02-07 21:32

prøv at annoncere efter det så da (dba - qxl osv) - men mit link leder da til alle de gamle hvis du kigger efter

http://www.hugo-net.com/HugoNet.php?S_ID=29c81bf144ff4a54e1778e91fcb0b5e5&Lg=DK&content=ITEgames.htm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-02-07 21:37

http://www.guloggratis.dk/spil/pc/annonce/354019 her er den til salg - helt ny og kr 75

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 07-02-07 21:40

Det originale kan have svært ved at køre på din PC... Prøvede i sin tid med Oswald og brugte et program, der hedder Moslo til nedsætte hastigheden. Ved 1% hakkede spillet, og ved 2% var det umuligt at følge med. (Processoren kørte under 200 MHz). Hugo er ikke så slemt, men det er muligvis ikke kompatibelt med WinXP SP2 og næppe WinVista. Så i tilgift til originalspillet skal du altså have fat i en velfungerende 286'er PC med DOS 5.0 (dem er der ikke mange af tilbage) eller et program, der kan emulere et tilsvarende miljø på din PC...

Hva... Hvor ska vi hen do?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-02-07 21:43

gywerd - jo det er kompatibelt med xp -

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 07-02-07 22:41

Havde det tilfældigvis liggende og kørte det med moslo... Det gik i stå før Hugo løber ind i minen... Hjalp ikke at sætte i Windows95 kompatibilitetstilstand med 256 farver og 640x480 skærm... Jeg har ikke kunnet spille spillet siden Windows98, hvor man kunne starte i MS-DOS tilstand...

Kommentar
Fra : hi9eking

Dato : 08-02-07 18:10

jeg har commodore 64 versionen her på min pc men det er noget lort.
jeg håbede bare på man kunne finde det igen... det er grinern at stene til :)

Annuller spørgsmålet
Fra : hi9eking

Dato : 10-02-07 18:29

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål