/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Et godt, billigt grafikkort
Fra : rasmushightower
Vist : 545 gange
100 point
Dato : 07-02-07 00:38

Hejsa, jeg er ved at skulle invistere lidt i min comp. (men er på SU, så det er ikke voldsomme mængder kroner der er snak om )
Nu er jeg så ved at skulle se på grafikkort!
Det skal jo udelukkende bruges til at spille med. De få krav jeg har er følgende:
- Helst omkring 1.000, helst ikke alt for meget mere.
- gerne med 512 mb ram, (Har bare en ide om det ville være et hit )
- Gerne med udgang til fjernsyn, har alm 32" tv nu, og satser på at købe fladskærm inden for det næste års tid.

Jeg har kigget meget rundt, men har svært ved at finde ud af hvad jeg skal se efter, her er der et eksempel på det jeg har set:
-ASUS EN7600GS SILENT/HTD
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=199884

Er der nogen der har nogle råd til hvad man skal se efter, eller eksempler på hvad man skal købe??

På forhånd tak
RasmusHightower

Jeg har har tråde i de andre foru
ms ang. bundkort og processor!

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-02-07 07:04

Et udmærket kort til ca. 1.300,-:

http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=6812

Kommentar
Fra : hi9eking

Dato : 10-02-07 19:46

jeg har et nyt liggende du gerne må købe..
jeg har selv givet 994 for det og jeg har aldrig haft det i en computer.
det er et Geforce 7600 GS med 512 ddr2 ram og der kan sættes 2 skærme til + at der er tv-out.
Grunden til at jeg ikke bruger det, er at jeg var så dum at bestillle det, men så ikke at det skulle sættes til via PCI-Express. og det kan min comp ikke.

Kommentar
Fra : hi9eking

Dato : 10-02-07 19:48

det er så efter forsendelse og det.

Kommentar
Fra : hi9eking

Dato : 10-02-07 19:49

og alt er med.
en driver som ikke er pakket ud og kabel er med.

Kommentar
Fra : rasmushightower

Dato : 12-02-07 00:18

Du skal have tak for foreslaget Stouenberg. Jeg vil lige se lidt på hvad det kan osv :)

hi9eking- Hvilket fabrikat er det? Hvor mange mhz kører det med? Ja, med andre ord, gider du skrive lidt mere om det :)
Hvor meget vil du have for det?

Kommentar
Fra : hi9eking

Dato : 12-02-07 09:07

jeg har sendt det tilbage..
jeg troede ikke jeg fik et svar herinde... sorry

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 20-02-07 19:00

7600gt er et udemærket kort, men jeg ville nok hellere vælge 7900GT eller X1900 som ligger under 2000,- begge 2.
Spil nu idag afhænger efterhånden mere af grafikkortet end af CPUen.