Manse9933 - kamera-nostalgi
Fra : Eyvind
Vist : 1632 gange
20 point
Dato : 12-04-08 20:09

Manse9933 samler vist på billeder af ældre Kamera.

Har du noget at vise...............helst med lidt historie, så kan det lægges her i tråden.

Fra : Eyvind

Dato : 12-04-08 20:15

Her er mit eget første kamera fra 1962 - Zeiss Ikon Contaflex super BC med udskiftelig forsatslinse.
http://peecee.dk/upload/view/108600

Og min families første kamera fra 193? - Kodak Retina
http://peecee.dk/upload/view/108600

Fra : Eyvind

Dato : 12-04-08 21:33

Jeg ved ikke hvor gammel dette er - men vist nok et arvestykke fra svigermor.
Kodak Brownie Senior SIX - 20 6X9 Made in GT Britain
http://billedeupload.dk/showpic-1456.jpg

Fra : olarsen

Dato : 12-04-08 22:54

Når du så har fået okkeren fjernet kunne du jo overveje at montere et okkerfilter. Søg på "okkerfilter" så skulle der komme en del hits, bl.a. nedenstående.

www.scanotec.dk/default.asp?Action=Details&Item=225

vh ole

Fra : o.v.n.

Dato : 13-04-08 00:13

Du er fedtet Eyvind, for 10 P vil jeg ikke line min samling op til fotografering, du får nogle internet billeder af nogle magen til, den ældste først, det er en konfirmations gave:
Zeiss Ikon Colora: http://www.lyndrup.dk/ken/Engelsk/Zeiss-Ikon/Colora%20E.htm
Minolta F10 købte jeg fordi jeg en gang imellem savnede bare at pege og skyde, der er kun billeder på auktions sider: http://catalog.ebay.com/_W0QQ_fclsZ1QQ_pidZ52111766QQ_tabZ3
Kodak DX3500: min nuværende som trænger til afløsning, købt for pengene som kollegerne samlede ind da jeg sidst fyldte rundt: http://www.imaging-resource.com/NEWS/987803930.html
nå ja der er også kamera i telefonen, den er der ikke nogen historie med, bare rart at have ved hånden når jeg pludselig har et motiv

Fra : Manse9933

Dato : 13-04-08 00:27

Den spæde start på Manse9933's fotohjørne

http://erbimax.dk/un_sider/foto/kamera/foto.htm

Fra : o.v.n.

Dato : 13-04-08 00:48

Er det en underside af Manse9933

Fra : Manse9933

Dato : 13-04-08 00:49

Fed side o.v.n
http://www.lyndrup.dk/ken/AlfabetE.htm
Mange gode informationer.

Fra : Manse9933

Dato : 13-04-08 00:53

Citat
Er det en underside af Manse9933

Nej,det er mit andet domæne(webhotel)som jeg ikke har haft tid til at udvikle endnu men det kommer.

Fra : Manse9933

Dato : 13-04-08 00:55

Henter videoer fra det til nogle af mine flash players på manse9933.dk(lager)i øjeblikket.

Fra : Manse9933

Dato : 13-04-08 01:02

f.eks. disse videoer ligger ikke på manse9933.dk de ligger på erbimax

http://manse9933.dk/un_sider/flash_shows/micki_krimmel/micki.htm
og hentes via en xml playlist

Fra : MissBe

Dato : 13-04-08 09:21
Fra : Eyvind

Dato : 13-04-08 10:13

Jeg har lånt lidt forskelligt til fotografering.
De er vist nok til salg.

Polaroid 220
http://peecee.dk/upload/view/108905

Ricoh 35 ZF fra ca. 1968
http://peecee.dk/upload/view/108906

Minolta Pocket Autopack 70
http://peecee.dk/upload/view/108907

Kodak Disk 8000 hvor filmen ligner en CD
http://peecee.dk/upload/view/108908

Jeg ved ikke hvor gode de er og om de virker.

Fra : Manse9933

Dato : 13-04-08 14:32

Polaroid 220 mine forældres foretrukne kamera,den gang jeg var ung og smuk,nu er jeg kun OG
Tak Eyvind
Det er de mærkeligste dimser der har været på markedet igennem tiderne, tiderne nogle tenderende til det komiske
når man kigger i bakspejlet men den gang var det jo det nyeste og hotteste
Mer mer,det er ski sjovt og bringer mange gammle minder frem
http://erbimax.dk/un_sider/foto/kamera/foto.htm
nu vil jeg opdele dem på et tidspunkt og lave en hovedt side.

Fra : Manse9933

Dato : 13-04-08 14:33

store stamme dag i dag

Fra : Manse9933

Dato : 13-04-08 14:50

MissBe ,det snitter jeg fedt kamera.

Fra : Eyvind

Dato : 13-04-08 15:02

Også et arvestykke som jeg brugte nogle år
http://peecee.dk/upload/view/108942
sammen med en tamron 70~150 som dog endte med ikke at komme med på udenlandsferier.

Her er så sidste skud inden den langsomme digitalisering
http://peecee.dk/upload/view/108945
Det allerførste billede med dette apparat blev taget af min kone ...........af hendes egne fødder.
Hun ville tage et billede af mig men jeg havde sat den til anti røde øjne, og hun tog apparatet ned da det første hjælpe blink kom.

Fra : Eyvind

Dato : 13-04-08 15:05

Detværre har jeg ingen billeder af de camera som er solgt.
Rolleiflex og Hasselblad

Fra : Manse9933

Dato : 13-04-08 15:08

Ja Tak>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
http://www.hasselblad.se/promotions/h3dii.aspx
men har solgt bundegården

Fra : Manse9933

Dato : 13-04-08 15:10
Fra : Manse9933

Dato : 13-04-08 15:21

Jeg havde engang et AE-1 canon, et godt kamera for tiden,vi havde mange gode stunder sammen,jorden rundt,fede tider.

Fra : Manse9933

Dato : 13-04-08 15:27

Mistede desværre de fleste af mine billeder pluds to EOS kameraer for et par år siden ved en vandskade

Fra : Eyvind

Dato : 13-04-08 15:56

Jeg fandt lige to camera mere.

Voigtländer brillandt
http://peecee.dk/upload/view/108962

Og lige et Agfa
http://peecee.dk/upload/view/108963

Fra : Eyvind

Dato : 13-04-08 16:06

Jeg glemte lige at jeg havde et Nikormat ftn som var med i handlen da jeg solgte det hasselblad.
Det Hasselblad (500 C) kostede kun 3000 kr. i ca. 1966

Fra : MissBe

Dato : 13-04-08 16:26

,,,,
bare for sjov
for nu kan vi snart bygge en multimedie bærbar med web-cam

http://peecee.dk/upload/view/108968

http://peecee.dk/upload/view/108969

adler tippa købt på loppemarked for ca. 15 år siden for ca. 50,-
--- jeg elsker den
den er helt i aluminium og bruger den jævnligt
er den ikke smuk og minimalistisk

fotograferet med medion md 7425 på makro

Fra : Eyvind

Dato : 13-04-08 16:41

Sådan en har jeg bygget........nemt med bare et lille spegl, for jeg gider ikke glo på de andre.

Fra : MissBe

Dato : 13-04-08 17:46
Fra : olarsen

Dato : 13-04-08 19:02

Ups, jeg sov vist lidt i timen da jeg kom med mit okkerindlæg, dybt pinligt

Fra : Eyvind

Dato : 13-04-08 19:07

Ok - jeg så godt at det hørte til flisespørgsmålet.

Fra : Manse9933

Dato : 13-04-08 20:47

Gå lige til fotografen og få taget et par billeder Eyvind
http://erbimax.dk/un_sider/foto/kamera/foto.htm
de kommer ud bag på skærmen i den aflange sprække

Fra : Manse9933

Dato : 13-04-08 20:49
Fra : Manse9933

Dato : 13-04-08 22:11

Eyvind >kan du ikke lige tjekke om kamera lyden virker
i firefox hos dig,hos mig virker det lokalt på disken med
FF men ikke oppe på serveren,ellers virker den i IE og i opera uden problemer både oppe og lokalt.

http://erbimax.dk/un_sider/foto/kamera/foto.htm#cam1
jeg hopper i køjen nu vender tilbage i morgen

Fra : Manse9933

Dato : 14-04-08 04:24

Har løst problemet,det var et enkelt . i en js fil og
fordi FF er meget sløv til at loade js filer og så er FF en langsom browser i forehold til andre browsere.

Fra : Manse9933

Dato : 14-04-08 07:33

Nu begynder det at ligne et eller andet
Under opbygning:
http://erbimax.dk/un_sider/foto/kamera/kamera.htm

Fra : Eyvind

Dato : 14-04-08 09:40

Ingen cameralyd på FF
Afprøvet på en ny installation af FF på denne harddisk.

Der er cameralyd på IE

Fra : Manse9933

Dato : 14-04-08 19:45

Den kommer i min FF men først efter en ca 15/20 sekunder,
ff loader al andet før js scriptet,mange tak for billederne,jeg lægger flere af dine billeder op når jeg har fundet kameraernes specifikationer,tak til alle,jeg
skal ud på www og finde antikke kameraer
Du har inspireret mig til at tage en gammel ide/interesse frem af mølposen,har du nogle gode ider til
kamerahjørnet så råb højt og jeg er din slave

http://www.google.dk/search?hl=da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=antikke+kameraer&spell=1

hits
ca. 990.000 for antikke kameraer

Alt der er over tre dage gammelt er antikt i min verden

Fra : Manse9933

Dato : 14-04-08 19:46

alt o.s.v

Fra : Eyvind

Dato : 14-04-08 20:59

Det kunne være at man skulle sætte sine camera på aution en dag.

Fra : Manse9933

Dato : 14-04-08 22:02

Jeg ville sætte dem i stand og sætte dem ind i en glas montre og så tage dem frem engang imellem og så slæbe dem med i skoven og tage anderledes billeder,det kunne være sjovt og se hvordan billederne ser ud med Six-20 Brownie Senior (billede kunst),lege lege.

Fra : o.v.n.

Dato : 15-04-08 00:38

Hvorfor skal der nu lyd på den side ender sikkert med at tage lige så lang tid at indlæse, som Manse siden = jeg besøger den ikke, eller meget sjælden

Fra : o.v.n.

Dato : 15-04-08 00:43

Når du laver en hjemmeside, så lav en forside som vises på 0.2 sekund, der kan så være en menu med link til det tunge, gerne med oplysning om at det er filer af en vis størrelse som åbner, er der noget internet surfere IKKE er, så er det tålmodige, der skal være et resultat kort tid efter at man klikker, Manse siden kommer tit med en meddelse om serveren var for lang tid om at svare, om jeg vil prøve igen, NEJ JEG VIL IKKE der skal vises en side når jeg klikker på et link

Fra : Manse9933

Dato : 15-04-08 04:43

Få dig en ordentlig forbindelse,du lever i stenalderen.

Fra : Manse9933

Dato : 15-04-08 05:05

Så behøver du ikke gå ind på min hp,jeg har lavet en side der passer til din hardware

http://manse9933.dk/test_info/o.v.n/o.v.n.htm
Den vil nok tage en halv time at loade med din maskine,det er alt den underholdning du kan få
med din forbindelse.

Fra : Manse9933

Dato : 15-04-08 05:08

ryd jævnligt op på din pc (regedit/ie cache)

Fra : Eyvind

Dato : 15-04-08 09:53

Tak O.V.N. - nu kan vores 64/64 opkoblinger også følge med.

Ps. Nu har jeg slettet hele regedit og ryddet op i cookies.
Så nu er der fart på.

Fra : Manse9933

Dato : 15-04-08 13:39

Fra : Manse9933

Dato : 16-04-08 14:27

Der er sket lidt mere
http://erbimax.dk/un_sider/foto/kamera/kamera.htm

__--__--__>

Kamera Link Index

Langsomt men sikkert,er nok færdig i år 2020

Fra : Eyvind

Dato : 16-04-08 14:57

Måske man skulle købe et Hasselblad for remknuppen er den samme ............ så sparer jeg da at købe en ny rem - hvis jeg altså kan finde den gamle rem.

Fra : Manse9933

Dato : 16-04-08 15:02

så hellere have kameraet og så købe remmen
Hasselblad er det bedste af det bedste,meeeenn
man skal have muldvarpen i orden,desværre,prof.

Fra : Eyvind

Dato : 16-04-08 19:35

Men jeg har prøvet at gå tur med et hasselblad på maven.............dunk dunk dunk dunk.
Så hellere et ixus i lommen eller i den lille posetaske i livremmen.

Fra : MissBe

Dato : 16-04-08 22:08

denne svenske auktionsside er måske lidt sjov at se ??

http://www.lpfoto.se/swe/auktioner/index.asp

her er auktionskataloget fra: Auktion 29 söndagen den 16 mars 2008
som pdf...
http://www.lpfoto.se/swe/auktioner/auktioner_aktuella_sp.asp
mange foto mærker incl. hasselblad fra side 116

citat: "Nästa auktion är planerad till den 15:e juni 2008, inlämning pågår"

Fra : MissBe

Dato : 16-04-08 22:10

ps.
din forside er meget flot
god komposition og farver

Fra : Manse9933

Dato : 17-04-08 05:41
Fra : MissBe

Dato : 17-04-08 11:07

,,,I to !!

men ovn
er det ikke mere noget med systematikken
altså at siden er bygget op som en lang torah rulle ???
http://da.wikipedia.org/wiki/Torah

fx når jeg har været inde og læse på industrisymaskine sirubas hjemmeside
her..http://www.siruba.com/
da bliver jeg lidt træt !!!
det er ikke til at finde rundt
,,,siderne linker spaghetti agtigt til hinanden
og det bliver umuligt at finde rundt...
men bliver derimod meget glad når de har SITE MAP (oppe i højre hjørne)
sådanne fx http://www.siruba.com/english/E-web%20guide/E-web%20guide-01.html
som i øvrigt rigtigt mange store hp's er begyndt at være udstyret med
simpelthen fordi der er så meget information der skal præcenteres
at et godt index er afgørende for betjeningsvenligheden

,,,, nå men måske skulle jeg bare lade være med at blande mig

Fra : Manse9933

Dato : 17-04-08 20:29

Site Map,det var da en godt ide MissBe,det vil jeg lave
en af dagene,har noget det ligner men er en error/fejl page/side og den er ikke blevet opdateret for nyligt.

http://manse9933.dk/sub/index.htm

det er index filer der omdirigerer til fejl/error siden.
o.v.n,jeg skal nok lade være med at drille dig mere

Manse9933

Fra : Manse9933

Dato : 17-04-08 20:32

udløses vis man klikke på en tom mappe i brød krumme teksten o.a. f.eks. » sub<tom mappe »

Fra : Manse9933

Dato : 17-04-08 20:33

klikker

Fra : Manse9933

Dato : 19-04-08 17:54

Hjælper det lidt MissBe`? eller er det lige så forvirrende som det hele tiden har været

http://manse9933.dk/
site map i toppen på de fleste af siderne.

Fra : Manse9933

Dato : 19-04-08 17:55

den er ikke færdig

Fra : MissBe

Dato : 20-04-08 10:57

kære manse

nu vil jeg altså lige slå fast at jeg IKKE er en kritiker af din hp !!
jeg synes at den har et meget skønt kunstnerisk udtryk og indhold
og det er jo sådanne med kunst at nogen kan bedst lidt
'hjorten ved skovsøen'
og andre kan bedre med noget andet
og jeg fx holder meget af expressionisme, nonfigurativt fx cobra
--og mener i øvrigt at god kunst er et meget eksakt sprog
ligesom naturlyde også er det

når det er sagt - så er jeg godt klar over at jeg blandede mig
og det vil jeg selvfølgelig stå ved at jeg gjorde
jeg ved ikke om jeg nogen sinde har syntes at din side er ”forvirrende”
det tror jeg egentlig ikke jeg synes
men hvis du kan bruge min mening vil jeg godt give dig den !!

det nye du har lavet er måske mere site INDEX
og det har da hjulpet mig til at se/finde ting på din hp
som jeg ikke vidste var der
men et site map vil jeg vel ikke kalde det !!

ok – maps kan vel godt være skala 1:5 (eller noget i den stil)
og en map 1:1 kan vel også formelt set være en map
men for at den skal kunne gøre MAP nytte
skal den skaleres ned til ET overblik

en map er vel ikke kunstnerrisk som sådanne
men er en eksakt arkitektur
skaleret ned til måske 1 side
et diagram
der KUN tilfredsstiller den logiske hjernehalvdel
og den slags ligner mere noget en bogholder har lavet

jeg har googlet lidt på det... prøv lige at se de øverste diagram billeder...
http://www.google.dk/search?hl=da&client=firefox-a&rls=com.ubuntu%3Aen-US%3Aofficial&hs=6Be&q=site+map&btnG=S%C3%B8g&meta=
,,,,
og kan se at det er næsten et helt studie i sig selv !! incl. programmer !! se fx wikipedia
hvor det næsten ser ud til at hønen skal komme før æget
(altså, map før hp)
(jeg er ikke selv god til systematikken omkring hvordan jeg gemmer / sorterer materialer
så jeg kan finde det igen
,,, ofte havner jeg i noget der ligner et 'dato' arkiv - med det seneste nye øverst
eller som sekretæren der arkiverede alt under herr (=alfabetisk)

however, hvis det skal gå rigtigt fint for sig
har jeg tidligere søgt støtte i bibliotekernes arkiveringssystem – emne-arkiv
her fx.http://bibliotek.dk/emneoversigt.php
Et afskrækkende eksempel kan være knadu's egen emne systematik -
denne: http://www.kandu.dk/Default.aspx
volder ofte store problemer – hvor skal man stille sit spm. ???
eller at 'verden' er opdelt i triaden : karriere – interesser – teknologi
,,,, det er da bare for grineren !!!

bla, bla, bla....
begrænsning er en kunst ???
så derfor....
- - - - - - - - - - - - -
den korte udgave...
,,, jeg synes:
du har lavet et dejligt index
men det er vel næppe en map ???

venlig hilsen
fra en der IKKE endnu har fået sig en eneste hp selv !!!

Fra : Manse9933

Dato : 20-04-08 11:20

En sitemap er et kort over sidens links og strukturen er næsten umulig at få nøjaktig og det ved man kun vis man kan se den i et ftp program.
Detr findes flere former for sitemap's og for det meste (mest normale)er at de bliver lavet i xml format for at søge robotter bedre kan indexserer ens side og kan ikke ses af besøgende,men der kan laves en tvilling i html
som besøgende kan navigere igennem/fra og set er en af typerne,lige som min,så det er et side kort bare lidt anderledes og strukturen på linkene på siden er meget tæt på,det er umuligt at ramme den nøjaktigt fordi mman tager undersider med.

Manse9933

Fra : Manse9933

Dato : 20-04-08 11:21

og det er en af o.s.v

Fra : Manse9933

Dato : 20-04-08 11:23

o.s.v

Fra : Manse9933

Dato : 20-04-08 11:25

undersiders undersider++++ med

Fra : Manse9933

Dato : 20-04-08 11:31

Jeg maler selv,inspireret af

http://www.artcyclopedia.com/artists/dali_salvador.html
Bland en masse andre,olie/acryl.

Fra : Manse9933

Dato : 20-04-08 11:47
Fra : MissBe

Dato : 20-04-08 12:53

ja, den første var klart den bedste

,,,,, men jeg er altså godt klar over at det er svært stof!!!
fx. når du siger: ftp, xml og html så begynder det at ligne sort snak for mig

men jeg ville da ønske jeg kunne

Fra : Manse9933

Dato : 20-04-08 13:07

ftp>program man uploader sine filer til serveren med via ftp protocol.
xml>dokument med en samling af informationer som kan bruges til mange ting,forskellige objekter kan hente informationer fra disse,google og andre søge robotter/flash players/slide shows (objekt instillinger)o.s.v
html>det sprog som de dokumenter skrives/kodes i for
at browsere kan læse dem (hjemmesider/undersider)
endelse
htm
html
o.s.v

Fra : Manse9933

Dato : 20-04-08 13:11

google og andre søgerobotter/via robot txt,lang historie.

Fra : Manse9933

Dato : 20-04-08 13:17

Nu kan folk selv vælge

http://manse9933.dk/sub/a/Sitemap.htm

Fra : Eyvind

Dato : 20-04-08 16:33

fx. når du siger: ftp, xml og html så begynder det at ligne sort snak for mig.

ftp eller som kan skrives i adresselinien.

ftp://browsernavn.dk

Og hvis der ikke er adgangsbetingelser - så får du en slags stifinder hvor du kan hente eller sende filer fra en ftp-server.

Fra : MissBe

Dato : 21-04-08 07:02

... ja men tillykke med det nye ....

jeg har fået hevet mit gamle nikon fe frem
denne...
http://www.mir.com.my/rb/photography/hardwares/classics/nikonfeseries/index.htm
http://www.mir.com.my/rb/photography/hardwares/classics/nikonfeseries/fe/index.htm
,,, og går og skyder lidt film rulle

hvor er det altså et godt kamara !!!!
og hvor er det altså ærgerligt at det IKKE er digitalt - ææææævv !!!

... mon det er muligt at fremkalde filmrulle
så man får det 'oversat' til digitalt /cd medie digitalt et eller andet ???
(formentlig kun ønsketænkning )

Fra : Manse9933

Dato : 21-04-08 07:15

Citat
'oversat' til digitalt /cd medie digitalt

Det kan du over alt hvor de fremkalder foto/film efterhånden.

Fra : Eyvind

Dato : 21-04-08 17:14

Nemlig - så kommer der både billeder og en CD med digitale billeder.

Fra : MissBe

Dato : 22-04-08 10:49

,,,ææææ , jeg trænger vist til at blive støvet lidt af
må have fundet mig nogle kamara /foto butikker i stor-københavns området
og få gået lidt på opdaterings ture

Fra : Eyvind

Dato : 22-04-08 18:58

Mine første digitale billeder fik jeg på diskette med et flot Kodak program.
Det er nok 10 år siden. Senere på CD. Nu sender jeg digitale billeder til print hos Merlin, som gør det billigere end jeg selv kan printe. (jeg beskærer til 10X15)

Fra : Manse9933

Dato : 22-04-08 19:01

Nu kommer tiden snart hvor jeg skal have udskiftet alle
mine raptor diske

http://ing.dk/artikel/87419

Fra : Manse9933

Dato : 22-04-08 19:02

8 stk det bliver dyrt

Fra : Manse9933

Dato : 22-04-08 19:04
Fra : Eyvind

Dato : 22-04-08 19:06

Sådan en må jeg købe. Så kan jeg åbne harddiske og bruge den som roulette.

Fra : Manse9933

Dato : 22-04-08 19:06

mine
WD740ADFD 2006 74 GB 16 mb cache 10.000 omd

Fra : Manse9933

Dato : 22-04-08 19:08

Jeg havde 6 stk 36GB 10.000 8 MB cache før 74GB

Fra : Manse9933

Dato : 22-04-08 19:12

De er bygget til at kører 24 timer i døgnet 365 dage om året
med en meget lav fejltolerance (til servere)almindelige diske er bygget
til otte timers konstant brug før de begynder at udvise fejl (cache/varme/stres)

Fra : Manse9933

Dato : 22-04-08 19:15

og er perfekte til at kører raide 0 (server)

Fra : Manse9933

Dato : 22-04-08 19:17

Der kommer vist ikke flere kamera billederså må vi jo finde på noget andetIK!

Fra : Eyvind

Dato : 22-04-08 19:24

I raid 0 køres der med 3 ad gangen i skuffer med hot swap - ikke

Fra : Manse9933

Dato : 22-04-08 19:32

2 til 6 normalt men teoretisk kan man tilslutte så mange man vil,men det er ikke effektivt hvad plads angår,
(server)
3 og op, swap og skuffer,yes,ret smart vis der ryger en disk midt i myldretiden hos PBS

Fra : Manse9933

Dato : 22-04-08 19:35

5 i raide 0 i en klynge,og så 500 klynger,hurtig server,ja dag 2 gig bredbånds forbindelse

Fra : Eyvind

Dato : 22-04-08 19:36

På en af mine Hd skuffer stå der netop
ATA RAID HOT SWAP
Men jeg kører ikke raid................men har backup rundt omkring på div HD.

Fra : Manse9933

Dato : 22-04-08 19:37

og så sælge strikke opskrifter på nettet

Fra : Manse9933

Dato : 22-04-08 19:44

vis du kører sata og disken understøtter hot swab så
vil det altid stå der,vis du ikke har styre systemet på den så kan du godt fjerne den mens systemet er i gang,men
så skal du have et raide værktøj
mit tilhøre nvidia SATA controlleren og hedder mediashield,der kan jeg f.eks fjerne mine lagrings
diske men systemet kører.

Fra : Manse9933

Dato : 22-04-08 19:47

+s

Fra : Manse9933

Dato : 22-04-08 19:48

det plejer at ligge sammen med SATA driverne under
SATA raide driver.

Fra : Manse9933

Dato : 22-04-08 19:49

ups,på bundkort's cd'en

Fra : Manse9933

Dato : 22-04-08 19:51

ups+ups en enkelt sata disk kører lige så godt på SATA raide driverne, men man
får en raide menu under boot.

Fra : Manse9933

Dato : 22-04-08 19:54

upsúpsúps fordi man skal slå raide til i bios for at kunne benytte hot swap.

Fra : Eyvind

Dato : 22-04-08 20:08

Men jeg har prøvet:

Hvilken Raid type kan jeg ikke huske.

2 stk PATA HD i skuffer som master med paralelt installeret styresystem.

Lægge en fil ind...............................og afbryde den ene HD skuffe og tage den ud.

Fjerne filen - lukke comp ned - sætte HD ind igen - starte op - og den genskabte filen.

Fra : MissBe

Dato : 24-04-08 18:52

,,, her er da lidt mere foto-noget ….

1) Noname formentlig fra brugsen

2) Medion md 7425

3) Nikon fe
her fx http://www.mir.com.my/rb/photography/hardwares/classics/nikonfeseries/fe/index.htm

4) Balda Juwella Anastigmat
ligner lidt: http://www.lippisches-kameramuseum.de/Balda%20Juwella.htm
og http://www.tradera.com/BALDA_JUWELLA_Balgkamera_tillverkad_1938_39_-auktion-62213500

5) Kodak synchro-compur Retina Ia
her fx http://www.camerapedia.org/wiki/Kodak_Retina_Ia

1’eren har jeg brugt jævnligt med varrierende held
2’eren har taget alle disse billeder – skal skiftet - måske køber jeg: pixma 950 is eller g9
3’eren har måske fået en gen-opblomstring hos mig ??
elsker at kunne kigge gennem og skyde
men den er for tung at slæbe med
og man skal vente på fremkaldelse !!!!
4’eren og 5’eren har været noget familie noget der er havnet hos mig

ps manse
det er da lidt af et mega kæmpe computer noget du har gang i

Du har følgende muligheder