Børn-relgion-tatoo
Fra : Nordsted1
Vist : 1228 gange
100 point
Dato : 30-10-07 10:02

Vores den yngste har snart føs'da. Og som sædvanlig har han næsten ingen ønsker

Han har dog et meget stort ønske - en tatovering -

Min mand og jeg er store modstandere af tatoveringer, og vil sige nej til hans ønske - bare så i ikke er i tvivl

Men han kan akumenterer...

Motivet ...... et kors hvori der skal stå Jesus...... jeg blev noget overrasket over hans ønske til motivet, men han forklarede det med, at han var blevet meget overbevist om at der var hjælp
"for oven" da hans bror blev meget syg. Hans allerbedste ven er alvorligt syg af cancer, men sønnen er overbevist om at der er en mening med det, og at han bliver rask igen. Han vil så for de "højere magter" bevise at han tror.

Vi diskuterede også meget da han skulle konfirmeres, der mistede han troen da tsunarmi'en ramte, og havde mange ene samtaler med præsten, før han ville lade sig konfirmerer.

Mit spørgsmål går på, ---- hvad ville i vælge----- han bliver 17 år, så til næste år kan han selv vælge, det er vi godt klar over, men han har tænkt meget over det i de to et halv år der er gået siden bror'en blev syg (han er gud ske lov rask igen.

Fra : Nordsted1

Dato : 30-10-07 10:09

Vil lige tilføje, at jeg også sagde, at hvis nu vennen ikke blev rask igen (det skal han fadme)ville han sikkert blive meget meget vred på Jesus og fortryde sin tatovering. Dertil svarede han, at han var sikker på der var en mening med at det kunne gå sådan!!!!!

(Den præst må næsten have hjernetvasket ham da han skulle konfirmeres??)

Accepteret svar
Fra : pve

Modtaget 110 point
Dato : 30-10-07 10:13

Jeg ville ikke lade ham få den. Kender, ligesom de fleste andre, en del som har fortrudt.

Og ja han kan selv vælge næste år, men så er det også kun HANS valg og ikke jeres, plus så er han blevet et år mere moden, hvilket i drenge-teenage år svarer til ca 5 år

Held og lykke

Fra : AG112

Dato : 30-10-07 10:22

JEG TROR OGSÅ JEG VILLE SIGE NEJ, OG LADE HAM VENTE TIL SIT 18.ÅR.

DER SKER UTROLIG MEGET MED DE UNGE MENNESKER, PÅ MEGET KORT TID.

OG OFTE VENDER DE PÅ EN TALLERKEN, MED HENSYN TIL DERES MENINGER, SÅ DET KAN FORANDRE SIG MANGE GANGE INDEN HAN BLIVER 18 ÅR.

DER MÅ DA OGSÅ VÆRE MANGE ANDRE MÅDER AT VISE, AT HAN TROR PÅ "HJÆLP FRA OVEN" PÅ.

DET KAN PRÆSTEN SIKKERT HJÆLPE HAM MED.

HVAD OM DU TOG EN SNAK MED PRÆSTEN FØRST, OG HAN SÅ TALTE MED DIN SØN BAGEFTER.

JEG VED, SOM PVE AT DER ER RIGTIG MANGE, SOM BITTERT FORTRYDER DERES TATOVERINGER.

HELD OG LYKKE MED FORSØGET, OG DEJLIGT JERES SØN BLEV RASK.

MVH
AG112

Fra : Nordsted1

Dato : 30-10-07 10:25

Jeg har foreslået sønnen, at vi kan finde et smykke/kors, og hvis det slet ikke ligner det han vil ha, så kunne vi prøve at snakke med en smykkekunstner, meeen nææ nej, det er ikke godt nok.

Men tak for jeres i mine ører, fornuftige ord, men jeg vil holde tråden åben lidt endnu, måske der er nogle der ser tingene på en anden måde.

Fra : dova

Dato : 30-10-07 11:39

Tatovører må slet ikke tatovere nogen der er under 18 år, så enkelt er det, så hvis han skal tatoveres nu, skal I først finde en tatovør med en "elastisk moral".

Min egen mening...ja den er svær, og nok lidt farvet af, at alt efter sønnikes evne til at "tage skeen i egen hånd", kan han jo bare selv finde en af de tvivlsomme tatovører der ikke stiller spørgsmålstegn ved alderen.

Med andre ord: et forbud kan have to virkninger alt efter hans temperament, enten affinder han sig med et nej, eller får det lavet alligevel og tager skideballen

Fra : Tilde38

Dato : 30-10-07 16:31

giv ham nogle penge til fødselsdag.. hvis han vil tatoveres, så skal han nok finde en der vil gøre det.. selvom han er under 18.. de unge mennersker er snu og kender nogen der kender nogen der kender nogen.. Et forbud hjælper ikke alligevel... Min store knægt på 16 har flere gange sagt han ville tatoveres og mit svar har været.. "det gør du bare".. der er ikke sket noget endnu.. Alderen taget i betragtning, ville jeg nu også bede ham overveje en extra gang..
Held og lykke med det..

Fra : Jenspeter0504

Dato : 30-10-07 17:16

Jeg synes slet ikke Tilde har ret. Hvad skal drengen regne med, hvis han får et så tvetydigt svar.
Jeg synes du skal stå inde for din egen mening, og under ingen omstændigheder medvirke til at opfylde det ønske.
Hvis han alligevel gør det, som Tilde er inde på. Så er det stadig vigtigt, at han kender din mening om den sag. Men det forhindrer jo ikke, at du tilgiver ham, hvis han beslutter sig for at trodse din indstilling. Mange forældre undervuderer efter min opfattelse betydningen af at have klare meninger og holdning i forhold til deres børn. Det viser sig faktisk ofte at børnene om ikke nu, så ofte senere i livet værdsætter, at deres forældre turde melde konkret ud. Mange forveksler tydelighed med ønsket om at være konsekvent, og hvis de ikke har magt til at fastholde deres konsekvens, så lader de hellere værd med at have meninger om noget som helst. Og det synes jeg at en meget forkert konsekvens at drage af, at moderne forældre har begrænsede muligheder for at fastholde deres vilje over for deres store børn.
Så stå fast på din mening, og mød din dreng med kærlighed og anerkendelse for hans omsorg for sin bror og sin ven. Det er smukt tænkt og følt.

Fra : Tilde38

Dato : 30-10-07 17:29

min dreng kender udmærket min holdning.. men hvad skulle konsekvensen være?? uanset hvad så forsvinder en tatoo jo ikke igen.. jeg skrev jo altså osse til sidst at der skulle gives en extra tanke...jeg opdrager efter "frihed under ansvar" og det går faktisk rigtig godt.. 3 børn, 3 forskellige individer som skal ha det på hver deres måde.. JensPeter.. jeg syntes du både mod og medsiger mit indlæg... hvad så med de forældre der slet ikke kan styre deres unger??.. er de totalt uduelige???

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-10-07 17:33

Tak for svaret pve.

Fra : Nordsted1

Dato : 30-10-07 17:39

Tilde 38

Citat
hvad så med de forældre der slet ikke kan styre deres unger??.. er de totalt uduelige???

JA!!! (forældrene altså)

Forstået på den måde, at de jo har haft ansvaret for at opdrage dem fra de var helt små, så er ungerne helt uregerlige, må forældrene havde tacklet det helt forkert

Fra : Jenspeter0504

Dato : 02-11-07 23:01

Helt i orden lad os lukke den. Jeg håber du blev en smuule klogere på, hvad du vil sige.

Fra : dkwM327

Dato : 07-11-07 01:42

Hej Nordsted1.

Jeg er sent på den, da det er længe siden jeg har været på Kandu.

Jeg er absolut tilhænger af at enhver har lov til frit at vælge sit eget liv,
men desværre er der mange der manipulere med andre mennesker.

I den forbindelse, mener jeg at div. religioner er særdeles "gode" til at manipulere med mennesker, så de lever ud fra det - jeg mener er falske forudsætninger, og dermed tror at det er
en eller anden gud der har skabt Menneskene og Jorden og alt hvad der er på den,
samt stjernerne osv.

Jeg mener du skal tage en rigtig fornuftig snak med din søn om hvordan vi mennesker m.m.
helt realistisk er blevet til.

Jeg blev godt nok selv konfirmeret da jeg var 14 år, men har meldt mig ud af folkekirken
da jeg var ca. 20 år, da det gik op for mig, hvad det var jeg var blevet manipuleret til at tro på.

Og i de efterfølgende 55 år, har jeg aldrig tvivlet på, at jeg har gjort det rigtige valg.

Jeg håber for dig, at du får din søn til at indse, hvad han har været udsat for.

mvh.
DkwM327

Fra : Nordsted1

Dato : 09-12-07 21:52

Hvis nogen af jer er interesseret i at se resultatet, et sølvsmykke, så kan i se det her

http://peecee.dk/?id=83796

Vi spurgte først vores guldsmed (en smykkekæde) de skulle have 4000 kr for det, det syntes vi var lige i overkanten, så spurgte vi en smykkekunstner, han lavede dette flotte smykke for 1400 kr, pokkers til prisforskel.

Sønnen er selv meget tilfreds med resultatet - heldigvis -

Du har følgende muligheder